Content Marketing

Wszyscy wiemy, że na stronach internetowych można zamieszczać różnego rodzaju treści. Obecnie ich ilość jest gigantyczna. Łatwo więc dostać zawrotu głowy, zanim wybierze się odpowiedni content do kampanii marketingowej. W trakcie tworzenia strategii warto zastanowić się, jaką wybrać treść, aby przyciągnęła większe grono zainteresowanych osób.

Content marketing jako element nowoczesnego e-marketingu

W ostatnich latach content marketing stał się jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Content, czyli treści w różnej postaci, może być wykorzystywany do budowania świadomości marki. Odpowiednio dobrane i wartościowe treści, dzięki pozycjonowaniu generują ruch na stronie internetowej, jak i możliwość pozyskania leadów sprzedażowych.

Jak wybrać wartościowe treści? Należy je przede wszystkim dopasować do grupy odbiorców w taki sposób, aby język opisywanych zagadnień odpowiadał ich zainteresowaniom i potrzebom. Oto przykład: opis produktu w sklepie internetowym z damską bielizną powinien akcentować to, jak kobieta będzie czuła się w bieliźnie, a z kolei opis produktów w sklepie  z częściami samochodami powinien mieć charakter praktyczny i podawać wiele szczegółów. Jeśli nie uwzględni się tych istotnych czynników, kampania marketingowa nie będzie wystarczająco skuteczna. Warto zatem postawić na zintegrowaną strategię, bo odpowiedni content może wygenerować przy odpowiednich warunkach więcej konwersji niż tradycyjne działania marketingowe.

Najpopularniejsze rodzaje treści

Jakie treści publikowane w Internecie wyróżniamy? Poniżej przedstawiono najważniejsze typy tekstów, które pozwalają na prowadzenie skutecznej kampanii content marketingowej.

Tekst poradnikowy

Najpowszechniejsza i najpopularniejsza forma tekstów. Nadaje się do zastosowania niemal w każdym biznesie. Content poradnikowy może na przykład stanowić odpowiedź na konkretne pytanie czy zagadnienie, którego wyjaśnienia poszukują użytkownicy.

Lista „TOP”

To bardzo wygodny i przejrzysty typ contentu. Pozwala, w przypadku braku czasu, przekrojowo zapoznać się z wybranym zagadnieniem. Listy mogą mieć charakter ekspercki lub rozrywkowy – świetnie sprawdzają się jako treści uzupełnione ciekawymi grafikami.

Wideo

Filmy wykorzystywane jako content marketing mogą mieć bardzo różnorodny charakter. Do tego typu treści zaliczymy zarówno zabawne filmiki, jak i formy poważniejsze. Rodzaj filmiku oraz cel – edukacyjny bądź rozrywkowy, powinien być adekwatny do branży w której działa dana firma.

E-book i raport

Branżowe e-booki czy odpowiednio przygotowane raporty są bardzo interesującym typem treści. Niosą ze sobą wartość edukacyjną, są też kopalnią wielu ciekawych informacji. Raporty z kolei przedstawiające rzetelne wyniki dają możliwość zaistnienia w branży, a nawet mediach.

Evergreen content

Takim terminem określa się teksty o bardzo długim terminie przydatności jak na przykład recenzja filmu czy książki, a także przepisy kulinarne, słowniki, wywiady czy artykuły opowiadające historię danej firmy lub miasta. Evergreen content to rodzaj treści, a nie jej forma. Takim typem contentu może być niemal każdy tekst, dlatego przy tworzeniu treści należy pamiętać o ich ponadczasowym charakterze.

News

Cechą newsów, w przeciwieństwie do evergreen contentów, jest aktualność. Są to świeże wiadomości, które mogą mieć rozmaity charakter np. listu bądź poradnika. Główny cel pisania contentu newsowego to komentarz na temat bieżących wydarzeń oraz zwiększenie odsłon stron internetowych.

Recenzje

Recenzją można nazwać nie tylko konstruktywną krytykę filmu czy płyty, ale też konkretnej marki produktu przez nią oferowanego. Tego typu content zazwyczaj świetnie się sprawdza, ponieważ ludzie lubią czytać opinie różnych osób na temat interesujących ich rzeczy.

Rekomendacje

Treści wykorzystujące rekomendacje, określane również terminem egobait, mają na celu skłonienie klientów do konkretnych działań (np. udostępnienie treści). Kluczowym czynnikiem w tym typie contentu jest dotarcie do interesującej grupy osób, jednakże muszą być one aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych.

Treści rozrywkowe

Różnego rodzaju animacje, śmieszne zestawienia memów, galerie zdjęć, konkursy czy quizy świetnie angażują uczestników, głównie portali społecznościowych, do interakcji. Profile marek w tego typu miejscach nastawione są na komunikację, dlatego treści rozrywkowe to świetny content, który może zwiększyć jego popularność. Niemniej jednak przy publikowaniu takich treści warto się zastanowić, po pierwsze, jaki chcemy budować wizerunek firmy, a po drugie, gdzie umieścić tego typu treść.

„Z życia firmy”

Treści na temat firmy, najważniejszych wydarzeń i sukcesów najczęściej publikuje się na firmowych blogach. Warto więc od czasu do czasu informować swoich klientów o zmieniających się celach firmy czy jej wynikach. Pokazanie się klientom w taki sposób jest przez nich bardzo cenione i pozytywnie odbierane.

Copywriting a content 

Tworzenie treści to nic innego jak copywriting, który należy rozumieć jako pisanie tekstów na potrzeby stron www. Tworzenie unikalnych i jednocześnie wartościowych treści zawierających słowa kluczowe określa się mianem SEO Copywritingu. Jest to niezwykle istotna część e-marketingu budująca wizerunek firmy w Internecie.

Copywriting SEO nie ma nic wspólnego z bezmyślnym wstawianiem słów kluczowych i kopiowaniem cudzych tekstów. Treści mają być przede wszystkim atrakcyjne dla użytkownika, a takie praktyki świadczą o braku profesjonalizmu i mogą zniechęcić internautów. Jeśli więc nie potrafimy pisać i publikować odpowiednich treści, warto poprosić o pomoc zawodowych copywriterów.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!