Język korzyści w copywritingu

Teksty, które pisane są przez copywritera, można nazwać towarem, który trzeba sprzedać. Dobrze napisany komunikat ma namawiać klienta do kupna. Natarczywa reklama już dawno nie jest narzędziem wpływu na odbiorcę. Do klienta trzeba przemawiać za pomocą lekkiej perswazji, którą można określić jako sztukę przekonywania kogoś do własnych racji. Język korzyści i jest mianowicie techniką perswazji. Polszczyzna daje dużo możliwości językowych dla wpływu na klienta. Dzisiaj poznacie najgłębsze tajniki języka korzyści w copywritingu.

Lekka perswazja tekstu reklamowego – musi być!

Copywriting jest procesem tworzenia tekstów reklamowych, które mają łączyć w sobie atrakcyjność, zrozumiałość, oryginalność oraz mieć charakter perswazyjny. Nie warto mylić perswazji z manipulacją, ponieważ różnica jest. Pierwsze określenie ma wydźwięk bardziej pozytywny. Bo raczej w tekstach reklamowych nie manipuluje się, lecz przekonuje się do własnych racji w celu zaspokojenia potrzeb klienta.
Wybitny językoznawca, profesor nauk humanistycznych Jerzy Bralczyk do najczęstszych zabiegów językowych używanych w perswazyjnych tekstach reklamowych zalicza:
• tryb rozkazujący („Kup teraz!”, „Nie zwlekaj ani chwili z zakupem!” itp.);
• przysłówki modalne (natychmiast, już, koniecznie itp.)
• sugerowanie pozytywnej reakcji odbiorcy (np. „Wybrałeś nasz produkt? Gratuluję!”)

język korzyści w copywritingu

Liczy się nie długość a jakość tekstu

W copywritingu ważniejsza jest jakość tekstu, a nie jego długość. Ponadto czytelnicy niechętnie czytają długie teksty. Szybkie tempo życia nie pozwala na to, żeby godzinami siedzieć i niespiesznie czytać artykuły w internecie. Więc klienci poszukują krótkich i łatwych do zrozumienia tekstów. Jeżeli copywriter decyduje się na dłuższe formy pisania, to ma wykreować jak najbardziej atrakcyjny tekst, żeby nie znudzić czytelnika, co więcej – żeby zaintrygować go z pierwszego zdania.

Logiczna struktura tekstu

Ten, kto tworzy komunikat, czyli w tym przypadku copywriter, ma konkretnie wiedzieć, co on chce napisać. Krok po kroku ma tworzyć logiczny ciąg swojej wypowiedzi. Ta logika ma być pokazana w strukturze tekstu. Trzeba zdecydować, jaki akapit po jakim ma występować, od jakiego zdania zaczynamy tekst i jakim kończymy, i, oczywiście, nie zapominamy o leadach, ponieważ one decydują o wszystkim. Jeżeli on jest dobry, to jest duża szansa, że czytelnik zechce przeczytać tekst do końca.

Obowiązkowa oryginalność copywritingu

Tekst napisany przez copywritera ma wiele wspólnego ze sztuką. Ponieważ język oferuje dużo narzędzi do tego, żeby zrobić nasz komunikat oryginalny. Im bardziej oryginalny w treści i formie jest tekst, tym większa jest szansa na jego zapamiętywanie przez klienta. Znaczy to, że copywriter ma znaleźć swój niepowtarzalny styl pisania omijając plagiat aby odnieść korzyści w copywritingu.

Treść a forma przekazu

Treść przekazu i jego forma zawsze idą w parze. O treści już padło kilka słów, ale ważne jest to, w jakiej postaci jest ona prezentowana. Tekst na stronie internetowej powinien być przede wszystkim czytelny tylko to da nam korzyści w copywritingu. Warto wybierać proste fonty, które nie odwracają uwagi od treści. Ponadto font ma swój charakter i wpływa na to, jak Twoja strona będzie odbierana. Ważnym atrybutem tekstu jest jego rozmiar.

Dlatego warto ustawiać odpowiednie rozmiary dla nagłówków oraz zwykłego tekstu.
No i oczywiście nie zapominamy o wykorzystaniu obrazów, ponieważ to one mogą wywołać dużo skojarzeń i pozostać w pamięci na długo. A więc i przeczytany artykuł łatwiej się zapamięta.