Opisy SEO, czyli Search Engine Optimization to temat tak popularny, że każda firma, a tym bardziej bloger, wie mniej więcej o co chodzi. Jednak to „mniej więcej” nie wystarczy, by dobrze pozycjonować swoje teksty w Google. Pisanie tekstów / opisów SEO ma swoje zasady, o których nie można zapomnieć.

1. Pisz  opisy seo, dla ludzi, później dla wyszukiwarek

Najważniejsza zasada to pisanie dla odbiorcy, a nie dla Google. Pamiętajmy, że opisy SEO nie mogą pozbawić nas wiarygodności w oczach czytelników. Nie można napiętnować całego tekstu konkretnym wyrazem i skupiać się wyłącznie na pozycjonowaniu podczas pisania. Lepiej jest najpierw napisać tekst, a potem edytować go w taki sposób, by wpisać odpowiednie wyrazy. Skupianie się tylko na tym, że jest to tekst SEO spowodować może, że będzie to tekst słabej jakości, a wiadomo, że chcemy, aby tekst był profesjonalny i dobrze się go czytało.

2. Dobieraj właściwe słowa kluczowe

Jeśli dana firma zajmuje się np. wymianą zamków w drzwiach, nie może skupić się tylko na słowie „wymiana” lub „drzwi”. Coraz częściej przy poszukiwaniu produktów lub usług potencjalny odbiorca wpisuje długie sformułowania jak np. „Wymiana zamków w drzwiach Gdańsk”. Jeśli zastosujemy takie sformułowanie w naszym tekście to mamy bardzo dużą szansę na to, że ktoś trafi na naszą ofertę.

3. Gramatyka to podstawa

Błędy w tekstach SEO to jeden z najczęstszych potknięć. Skupianie się na słowach kluczowych i niesprawdzanie przecinków oraz gramatyki obniża wiarygodność, przez co tracimy odbiorców, którzy nie chcą czytać tekstów słabej jakości. Tutaj pojawia się też problem odmian wyrażeń. Google coraz lepiej radzi sobie z powiązywaniem słów kluczowych z naszą polską odmianą.

4. Treść a opisy SEO

Treść i wartość merytoryczna muszą być wysokiej jakości, to gwarantuje, że klienci będą chcieli skorzystać z naszych usług, ponieważ schludnie napisany tekst wiąże się z dobrze wykonaną pracą. Tekst na blogu zachęca do ponownego wejścia na stronę i jeśli wysoka jakość zostanie zachowana, możemy być pewni, że odbiorca do nas wróci, ponieważ nasza strona zapadnie mu w pamięć.

5. Stop kopiowaniu

Nie idź na przysłowiową łatwiznę. Zrezygnuj z tej drogi, ona nie prowadzi do sukcesu tylko do porażki. Nigdy nie kopiuj czyjeś pracy, jest to kradzież, która jest szybko odkrywana przez Google, przez co strona jest uznawana za spam i nie ma co liczyć na pojawienie się na głównej stronie w wyszukiwarce. Należy wyszukiwać oryginalnych tematów i nie kopiować utartych schematów, przez które nie wyróżnimy się, a wrzucimy do jednego worka z innymi podobnymi firmami.

6. Teksty SEO u profesjonalistów

Jeśli prowadzisz firmę i nie znasz się na pisaniu przyciągających uwagę tekstów SEO, a chcesz zaistnieć w sieci, możesz zlecić to profesjonalnej firmie. Warto zapoznać się z ich portfolio. Wiele firm oferuje wysokiej jakości usługi copywriterów, które są gwarancją sukcesu. Wówczas nie trzeba samodzielnie zapoznawać się z elementami związanymi z pozycjonowanie stron.