Użytkownicy internetu – zarówno ci aktywni, jak i ci bierni – nie lubią reklam. Bardzo trudno wprowadzić reklamę, bo większość korzystających z internetu zamyka nachalne reklamy praktycznie bez mrugnięcia okiem.  Najlepiej byłoby „złapać” klienta w inny sposób. W jaki? Niech o sam nas znajdzie! Nie zachęcamy tu do tego, aby zostawiać to ślepemu losowi. Reklama internetowa oraz opisy produktów to narzędzia, którymi możemy się doskonale posłużyć przy sprzedaży naszego klienta. Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę, aby trafić wprost do serca przyszłego klienta?

Szybko, to można zrobić jajecznicę

Dobre hasła reklamowe to te bardzo dobrze przemyślane. Dlatego, aby były one chwytliwe i dawały efekt „wow”, warto przemyśleć rożne konteksty, w jakich potencjalni klienci mogą je zrozumieć. I dokładnie tak samo jest z opisami produktów. Im więcej czasu ma piszący opis, tym lepiej i dokładniej go przemyśli. Hasła pisane „na już” mają to do siebie, że nie zmotywują czytającego do większej nad nimi refleksji.

Opowiedz historię

Sprzedawaj marzenia, a nie produkt. Spraw, aby ludzie pomyśleli, że absolutnie potrzebowali tego, co chcesz sprzedać. Jeśli ludzie zaczynają coś czytać – szczególnie jeśli ich zaintryguje – docierają do końca. Nikt nie oczekuje oczywiście historii na miarę Tołstoja. Wystarczy zacząć taki tekst od słów Wyobraź sobie, że… To z całą pewnością podziała na wyobraźnie klienta i zatrzyma go na dłużej. I sprawi, że zapragnie mieć produkt w swoim domu.

Chwyć za serce

Ludzie zapamiętują lepiej emocje niż słowa. Słowa można przekręcić, z emocjami już nie jest tak łatwo. Dlatego skuteczna reklama internetowa, powinna mówić językiem uczuć. Należy tutaj pamiętać, że ryzykowne jest odwoływanie się do najniższych instynktów. W taki sposób nasza reklama na pewno spowoduje rozgłos, ale niekoniecznie taki, o jakim marzymy.

Google doceni za unikalność

To, że opis będzie intrygujący doceni… wujek Google. A unikalna treść coraz bardziej dla niego ważna. Oczywiście, algorytmy wyszukiwarki nie są w stanie odróżnić złej treści od tej doskonałej (w sensie przydatności dla użytkownika), ale niepowtarzalność tekstu już są. Warto zatem się trochę wysilić.

Słowa klucze

Warto też wiedzieć, jakie słowa wpisuje użytkownik i jakie problemy może pomóc mu rozwiązać produkt. Wystarczy więc zawrzeć w treści tekstu magiczne słowa kluczowe. Będziemy musieli się sporo nagimnastykować, aby ładnie wpleść je do tworzonego tekstu ale ułatwi to stanowczo wyszukiwanie produktów oraz wpłynie na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Pisz jak do serdecznego przyjaciela

W większości przypadków w opisach prospektów używaj prostego, zrozumiałego, ale nieprostackiego języka. Kupujący dany produkt czy usługę niekoniecznie znają specjalistyczny żargon. Do swojego klienta pisz przyjaźnie, w wyjątkowych przypadkach nawet puść do niego oko. Wszystko zależy od specyfiki firmy, ale odrobina zdrowego dystansu nigdy nie zaszkodzi.