dobre opisy produktów

Wyjaśnijmy to sobie od razu – produkt sprzedaje przekonujący opis, a nie zdjęcie.

Dobra fotografia ma przykuwać uwagę. Być swoistym wykrzyknikiem, który rozbudza ciekawość osób odwiedzających sklep internetowy. I na tym kończy się jej zadanie. Brak możliwości dotknięcia przedmiotu, zapoznania się z jego fakturą sprawia, że konsumenci potrzebują czegoś więcej niż zdjęcia, by go kupić, by odbyła się skuteczna sprzedaż. Potrzebują opisu produktu, który przekona ich, że warto mieć daną rzecz. Jak tworzyć dobre opisy produktów, które wpłyną na sprzedaż?

Jak przygotować dobry opis?

Twórz unikalne treści zawierające słowa kluczowe. Opisy produktów nie tylko informują o oferowanym przedmiocie. Dzięki im możesz zwiększyć ruch na swojej stronie. Wystarczy w treści umieścić odpowiednie frazy, które ułatwią robotom indeksującym odnalezienie Twojej witryny. Wystarczą 2-3 wyrażenia na tekst, by podnieść pozycję sklepu internetowego w rankingu.
W wyczerpujący sposób opisz działanie i zalety przedmiotu. Używaj konkretów, nie ogólnych określeń. „Innowacyjna” i „wyjątkowa” jest połowa produktów na rynku. Co sprawia, że suszarka jest innowacyjna? Jakie cechy wpływają na wyjątkowość kurtki? Znajdź cechę, która faktycznie wyróżnia produkt i na niej skup swoją uwagę.

Pisz zwięźle, prostym i zrozumiałym językiem. Klient zainteresowany danym produktem nie chce czytać na jego temat obszernego wypracowania. Stwórz krótki czytelny opis, a wszelkie trudne do zrozumienia parametry techniczne wyjaśniaj.

Pokaż klientowi, co zyska kupując produkt. Samo zachwalanie przedmiotu to za mało, by przekonać klienta do zakupów. Musisz pisać językiem korzyści. Jeżeli suszarka została wyposażona w czujnik temperatury, dopisz, że dzięki tej funkcji włosy zachowują odpowiednie nawilżenie i są chronione przed przesuszeniem.

Zadbaj o stronę wizualną. Nie jest tajemnicą, że większość z nas skanuje tekst wzrokiem w poszukiwaniu najistotniejszych informacji, by nie tracić czasu na czytanie całości. Ułatw więc ich odnalezienie swojemu klientowi. Podziel tekst na akapity, stosuj listy wypunktowane, a także dodaj tytuł i śródtytuły.

Pełen profesjonalizm

Opisy produktów potrafią skutecznie przekonać potencjalnych klientów do zakupów. Muszą jednak spełnić szereg warunków, dzięki którym dojdzie do tej upragnionej finalizacji transakcji. Nie każdy posiada odpowiednie umiejętności lub ma wystarczająco dużo czasu, by zająć się tworzeniem unikalnych opisów, dlatego warto zwrócić w tej sprawie do profesjonalnych copywriterów. Ich biegłość językowa oraz znajomość wszystkich zasad rządzących światem SEO sprawi, że otrzymasz treści, dzięki którym zwiększysz sprzedaż swoich produktów.

 

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!