Opisy SEO

Opisy SEO, czyli Search Engine Optimization to temat tak popularny, że każda firma, a tym bardziej bloger, wie mniej więcej o co chodzi. Jednak to „mniej więcej” nie wystarczy, by dobrze pozycjonować swoje teksty w Google. Pisanie tekstów / opisów SEO ma swoje zasady, o których nie można zapomnieć.

1. Pisz opisy SEO dla ludzi, później dla wyszukiwarek

Najważniejsza zasada to pisanie dla odbiorcy, a nie dla Google. Pamiętajmy, że opisy SEO nie mogą pozbawić nas wiarygodności w oczach czytelników. Nie można napiętnować całego tekstu konkretnym wyrazem i skupiać się wyłącznie na pozycjonowaniu podczas pisania. Lepiej jest najpierw napisać tekst, a potem edytować go w taki sposób, by wpisać odpowiednie wyrazy. Skupianie się tylko na tym, że jest to tekst SEO spowodować może, że będzie to tekst słabej jakości, a wiadomo, że chcemy, aby tekst był profesjonalny i dobrze się go czytało.

2. Dobieraj właściwe słowa kluczowe

Jeśli dana firma zajmuje się np. wymianą zamków w drzwiach, nie może skupić się tylko na słowie „wymiana” lub „drzwi”. Coraz częściej przy poszukiwaniu produktów lub usług potencjalny odbiorca wpisuje długie sformułowania jak np. „Wymiana zamków w drzwiach Gdańsk”. Jeśli zastosujemy takie słowa kluczowe w naszym tekście, to mamy bardzo dużą szansę na to, że ktoś trafi na naszą ofertę.

3. Gramatyka to podstawa

Błędy w tekstach SEO to jedno z najczęstszych potknięć. Skupianie się na słowach kluczowych i niesprawdzanie przecinków oraz gramatyki obniża wiarygodność, przez co tracimy odbiorców, którzy nie chcą czytać tekstów słabej jakości. Tutaj pojawia się też problem odmiany wyrażeń. Google coraz lepiej radzi sobie z powiązywaniem słów kluczowych z naszą polską odmianą.

4. Treść a opisy SEO

Treść i wartość merytoryczna muszą być wysokiej jakości, to gwarantuje, że klienci będą chcieli skorzystać z naszych usług, ponieważ schludnie napisany tekst wiąże się z dobrze wykonaną pracą. Tekst na blogu zachęca do ponownego wejścia na stronę i jeśli wysoka jakość zostanie zachowana, możemy być pewni, że odbiorca do nas wróci, ponieważ nasza strona zapadnie mu w pamięć.

5. Stop kopiowaniu

Nie idź na przysłowiową łatwiznę. Zrezygnuj z tej drogi, ona nie prowadzi do sukcesu tylko do porażki. Nigdy nie kopiuj czyjejś pracy! Jest to kradzież szybko odkrywana przez Google, przez co strona jest uznawana za spam. W takiej sytuacji nie ma co liczyć na pojawienie się na głównej stronie w wyszukiwarce. Należy wyszukiwać oryginalne tematy i nie kopiować utartych schematów, przez które nie wyróżnimy się, a zostaniemy wrzuceni do jednego worka z innymi podobnymi firmami.

6. Teksty SEO u profesjonalistów

Jeśli prowadzisz firmę i nie znasz się na pisaniu przyciągających uwagę tekstów SEO, a chcesz zaistnieć w sieci, możesz zlecić to profesjonalnej firmie. Warto zapoznać się z ich portfolio. Wiele firm oferuje wysokiej jakości usługi copywriterów, które są gwarancją sukcesu. Wówczas nie trzeba samodzielnie zapoznawać się z elementami związanymi z pozycjonowanie stron.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!