Czym właściwie jest copywriting?

Krótko mówiąc, copywriting to teksty pisane na potrzeby marketingowe i reklamowe. Nie ograniczają się jednak do prostego sloganu „kup u nas, nasze produkty są najlepsze”. To już nie przekonuje (o ile kiedykolwiek przekonywało). Potrzeba czegoś więcej, by zachęcić konsumentów do działania. Teksty copywriterskie mają dostarczyć potencjalnym odbiorcom wartość, którą niesie ze sobą produkt czy usługa, a nie tylko samą ofertę.

copywriting

 

Copywriting – treści, które sprzedają

Tworzymy unikalny copywriting, teksty pozycjonerskie, a także slogany o charakterze reklamowym lub treści do broszur i ulotek. Częstokroć jesteśmy zarówno pomysłodawcami (teksty na stronę internetową, blog firmowy i materiały promocyjne), jak i redaktorami (piszemy artykuły eksperckie, redagujemy teksty, dokonujemy korekty). Dokładny zakres obowiązków w zleceniu zawsze uzgadniamy z klientami i dostosowujemy do specyfiki jego branży.

Copywritingiem zajmujemy się od wielu lat. Każde zlecenie traktujemy indywidualnie. Zanim zaczniemy pisać, przyglądamy się bliżej Twojej ofercie, poznajemy Twoich odbiorców oraz przyjętą w firmie strategię komunikacji.

Oferujemy szeroki zakres usług copywriterskich:

  • artykuły eksperckie,
  • teksty na bloga firmowego,
  • newslettery,
  • opisy produktów,
  • teksty SEO,
  • teksty na strony www.

W naszych tekstach stosujemy zasady SEO copywriting – piszemy treści, które dobrze się czyta i które równocześnie podnoszą pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Dzięki temu zyskujesz podwójnie i na Twoją stronę trafia coraz więcej osób. Brzmi świetnie, prawda?

No dobrze, ale ile kosztują usługi copywriterskie?

Wycenę zlecenia możemy określić projektowo, np. za stworzenie sloganu reklamowego lub podać cenę za 1000 zzs (znaków ze spacjami), co najlepiej sprawdza się w przypadku artykułów blogowych i eksperckich oraz opisów produktowych i innych tekstów na strony internetowe. Cena za tekst zależna jest też od nakładu pracy, jaką copywriter musi włożyć w przygotowanie treści. Przykładowo artykuły eksperckie wymagają większego przygotowania niż blogowy wpis lifestylowy, a więc i jego cena będzie wyższa.

Masz więcej pytań? Sprawdź nasz FAQ lub skontaktuj się z nami!

Profesjonalny copywriting się opłaca!

Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że pisanie tekstów marketingowych to bułka z masłem. No, nie do końca. Owszem, możesz zlecić stworzenie opisów produktów magazynierowi lub treści do mailingu swojej asystentce, tylko czy to zda egzamin? Profesjonalni copywriterzy wiedzą jak sprzedawać słowem. Lekkie pióro, umiejętność ukierunkowania przekazu oraz znajomość zasad SEO – inwestując w specjalistów zyskujesz czas i szansę na skuteczne pozyskanie nowych klientów, a Twoi pracownicy spokojnie mogą zająć się swoimi obowiązkami.

Niejednokrotnie udowodniono, że strony internetowe wypełnione wysokiej jakości contentem przynoszą większe zyski, niż witryny przygotowane przez amatorów. Nie ryzykuj, napisz do nas i zamów profesjonalne treści na swoją stronę.  Nawet środowiska naukowe  określają SEO copywriting mianem dziennikarstwa XXI wieku *

copywriting firma

Najczęściej zadawane pytania dotyczące copywritingu

 

  • CHCĘ ZLECIĆ NAPISANIE TEKSTÓW, JAKIE MATERIAŁY MAM PRZYGOTOWAĆ?

Odpowiedź: Niekiedy trudność w stworzeniu tekstu nie wynikają z trudności samej tematyki, a z braku niezbędnych informacji. Im więcej materiałów zostanie do nas przesłanych, tym realizacja zlecenia będzie dla nas prostsza, a Klient otrzyma usługę zgodną z jego oczekiwaniami. Dlatego serdecznie prosimy o przesyłanie np. broszur informacyjnych i innych materiałów reklamowych, stworzonych wcześniej przez Państwa tekstów, które dają ogólny zarys tego, jak ma wyglądać zlecenie, inspiracji np. przykładowych tekstów lub stron WWW, które się Państwu podobają

  • JAKICH TEMATÓW PODEJMUJE SIĘ TEKSTOKRACJA?
Odpowiedź: Uważamy się za ludzi kreatywnych, dlatego nie są nam straszne żadne tematy. ? Dysponujemy siatką copywriterów, a każdy z nich ma własne zainteresowania, szeroką wiedzę na temat świata, jak również doświadczenie, które jest zawsze przydatne, jeżeli brakuje nam weny lub niezbędnych do napisania informacji.
  • JAKI JEST ŚREDNI CZAS OCZEKIWANIA NA TEKSTY?
Odpowiedź: Jeżeli tekst nie przekracza 4 stron A4, zlecenie realizujemy w przeciągu 3-4 dni roboczych od dnia otrzymania wszystkich materiałów od Klienta. Za dodatkową opłatą, istnieje możliwość złożenia zamówienia na usługi ekspresowe.
  • JAKI MAM WPŁYW NA OSTATECZNY WYGLĄD TEKSTU?

Odpowiedź: Klient ma wpływ na wygląd tekstu od samego początku, zaczynając od samego zlecenia usługi. Przed zabraniem się do pracy zawsze staramy się dowiedzieć jak najwięcej odnośnie jego oczekiwań i preferencji. Jeżeli ma własne schematy lub wytyczne, są one bezwzględnie brane pod uwagę w procesie twórczym. Oczywiście jeżeli takich sugestii nie ma – służymy naszą wiedzą.

To Klient ma być zadowolony z efektu końcowego, dlatego teksty pisane są w taki sposób, aby uwzględnić jak najwięcej jego uwag.

  • TEKST MI SIĘ NIE SPODOBAŁ, CZY MUSZĘ ZA NIEGO PŁACIĆ?
Odpowiedź: Oczywiście jak każda agencja copywriterska udostępniamy możliwość nanoszenia poprawek, dlatego przesłane do Państwa zlecenie nie musi być ostateczną jego wersją. Klientowi przysługują dwie darmowe poprawki, jeżeli ilość poprawianego tekstu nie zajmuje więcej niż 30% całego tekstu. Jesteśmy zawsze otwarci na Państwa sugestie.
  • JAK WYGLĄDAJĄ FORMALNOŚCI ODNOŚNIE ZLECANIA I PRZEKAZYWANIA ZLECENIA?
Odpowiedź: Po ustaleniu wszystkich wytycznych, przesyłamy formularz potwierdzający złożenie zamówienia. Następnie wysyłany jest umowa, w której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje: dane naszej i Państwa firmy/osoby fizycznej, data, jak również szczegóły zlecenia. Owy dokument jest przez nas podpisywany i wysyłany do Klienta, który czyni to samo – składa swój podpis i odsyła pismo. Gdy zlecenie jest już zrealizowane, wysyłana jest faktura, którą Klient opłaca na wskazane konto bankowe.
  • CZY PŁACĄC ZA ZREALIZOWANE ZLECENIE, AUTOMATYCZNIE PRZEKAZYWANE SĄ MI PRAWA AUTORSKIE?
Odpowiedź: Prawa autorskie są przekazywane poprzez umowę, jednak odnoszą się one jedynie do nośnika, na jakim jest składane zamówienie, np. jeżeli teksty są zamawiane na stronę internetową, prawo autorskie tyczy się strony. W przypadku, gdy oprócz tego nasze teksty będą wykorzystywane na innych nośnikach, np. na ulotkach lub billboardach, wtedy konieczne jest podpisanie stosownej umowy, zawierającej możliwość umieszczenia tekstów również na innych nośnikach.
  • CZY PRZY ZLECENIACH NA WIĘKSZE ILOŚCI MOGĘ LICZYĆ NA RABATY?
Odpowiedź: Tak, można liczyć na zniżki w przypadku bardzo dużych ilości. Każdy rabat jest wyliczany indywidualnie.

Zapraszamy do współpracy!

Oprócz klientów końcowych od wielu lat skutecznie obsługujemy i wspieramy wszelkie firmy związane z szeroko rozumianym marketingiem treści

  1. TEKSTY NA STRONY WWW – Pisanie tekstów na strony internetowe wymaga szczególnego podejścia – trzeba znaleźć kompromis między ilością tekstu, a projektem graficznym i przekazem reklamowym. Redagowanie tekstu strony to kluczowe zagadnienie.
  2. HASŁA REKLAMOWE – Dobre hasło reklamowe to jeden z fundamentów rozpoznawalności marki. Nie wolno go zaniedbać.
  3. SEO COPYWRITING – Wartościowe teksty SEO dla Twojego biznesu – pisanie tekstów na zlecenie, zgodnie z wytycznymi i całkowicie oryginalnie.
  4. ARTYKUŁY EKSPERCKIE – Wysokiej jakości teksty, które mogą stanowić integralny element promocji firmy. Mają szerokie zastosowanie – mogą to być np. e-booki czy artykuły sponsorowane.
  5. NEWSLETTERY – Newsletter jest trochę jak odcinek serialu. Sęk w tym, jaki on będzie? Nudną telenowelą czy wartościową opowieścią?
  6. SCENARIUSZE – Skrypty do spotów reklamowych, filmów promocyjnych i niestandardowych pomysłów.

 

* Źródło: Ewa Wiecha-Kartowska  https://www.ifp.uni.wroc.pl/data/files/pub-10175.pdf

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!