BLOG FIRMOWY – dlaczego warto go prowadzić, czy to się opłaca?

Zastanawiasz się nad blogiem dla swojej firmy, jednak masz wątpliwości, czy w ogóle warto? Rozwiewając Twoje wątpliwości – opłaci się, jeśli będziesz to robić regularnie i z zaangażowaniem. Dodanie na stronie firmy lub sklepu internetowego zakładki „blog firmowy”, to za mało, by móc wykorzystać pełen potencjał tej formy marketingu. Dopiero artykuły wysokiej jakości, dostarczające odbiorcom wartościowych i poszukiwanych przez nich informacji, pomogą Ci w realizacji celów biznesowych.Firmowy blog
Prowadzenie bloga firmowego powinno być jedną ze strategii marketingowych dla każdego, komu zależy na przyciągnięciu nowych klientów, budowaniu wizerunku eksperta oraz osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Tworząc angażujące treści, budujesz lojalną społeczność wokół Twojej marki – gdy Ty dasz coś od siebie, odbiorcy to docenią i z pewnością zostaną na dłużej.

Prowadzenie bloga firmowego powinno znaleźć się na szczycie listy priorytetów każdej firmy. Dlaczego? Ponieważ blog firmowy jest miejscem, gdzie styka się świat sprzedającego usługę/produkt oraz nabywcy. Tu firma może pokazać wszystkie płaszczyzny swojego działania, przybliżyć możliwości użycia produktu w nietypowy sposób. itp. Klient z kolei może dowolnie wyrażać swoje opinie, dopytywać o szczegóły, szukać odpowiedzi na gnębiące go pytania – jednym słowem, podpowiadać firmie, czego się od niej oczekuje. Warto pamiętać również, że to najtańsza forma reklamy w Internecie.

Po co firmie blog?

Każda firma, która wie, jak działa dzisiejszy rynek, zdaje sobie sprawę z tego, że tylko jej obecność w świadomości klientów gwarantuje realny sukces. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na założenie własnego bloga.

Dobry blog:

  • sprzyja budowaniu bliższych relacji z potencjalnym klientem,

  • jest okazją do wykazania się wiedzą,

  • buduje mocną pozycję przedsiębiorstwa na rynku.

Blog Firmowy jest miejscem, gdzie zachodzi żywa relacja między firmą a klientami – wyrażają oni swoje opinie, komentują bieżące wydarzenia, a w ten sposób sugerują i kierunkują działanie firmy. Mądra firma nigdy nie usuwa negatywnych komentarzy – pokazuje w ten sposób, że szanuje zdanie swoich odbiorców i w ten sposób zdobywa sympatię wśród nich.

PRZYKŁAD: Blog jest prowadzony przez sklep internetowy z produktami fryzjerskimi. Jeden z artykułów traktuje o rodzajach lakierów do włosów. Informacje zamieszczane na stronie mają charakter artykułu eksperckiego. Klient chcąc skorzystać z oferty hurtowni poznaje specyfikację poszczególnych produktów i różnice między nimi, a następnie dokonuje świadomego wyboru. W dalszej kolejności zamieszcza opinie o produktach hurtowni.

WNIOSKI

  1. Blog firmowy buduje zaufanie między klientem a firmą.
  2. Firma wchodzi w rolę eksperta, z opinią którego należy się liczyć.
  3. Przedsiębiorstwo w swoich działaniach kieruje się sugestiami zamieszczanymi w komentarzach – przecież to spontaniczne wyrażenie potrzeb klientów.

O czym pisać na blogu firmowym?

Pokaż swoją firmę od kuchni, podziel się wiedzą, omów najważniejsze zagadnienia w swojej branży i przede wszystkim… rozwiązuj problemy swoich odbiorców. Prowadzisz salon fryzjerski? Podpowiedz swoim klientkom, jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy. Masz warsztat samochodowy? Przedstaw problemy, z którymi najczęściej przychodzą do Ciebie właściciele aut. Bądź ekspertem i pokaż to innym! Dzięki temu zbudujesz między klientami a marką więź opartą na zaufaniu, które jest niezbędne, by sprzedawać.

Dobre teksty na bloga, czyli jakie?

Takie, które się dobrze czyta i lubią je roboty wyszukiwarek. Przyda się więc lekkie pióro oraz umiejętność pisania tekstów SEO. To, co publikujesz na blogu firmowym, musi być wartościowe dla odbiorców oraz napisane ich językiem. Niezrozumiały, trudny tekst zniechęci do pozostania na stronie i powrotu na nią. Z kolei, by wyszukiwarki polubiły Twoje artykuły, nie możesz zapominać o poprawnej pisowni, unikalności tekstu i słowach kluczowych wplecionych w treść.

Pisanie bloga? Zostaw to nam!

Pomysł na teksty, plan publikacji, przygotowanie treści, formatowanie, korekta, frazy kluczowe… Czujesz, że już od ilości pracy boli Cię głowa? Bez paniki! Mamy na to sposób 😉 Jeśli brakuje Ci czasu na pisanie artykułów blogowych lub zwyczajnie nie masz weny – pomożemy! Z nami stworzysz profesjonalny blog firmowy od podstaw. Przygotujemy stronę, artykuły blogowe oraz zajmiemy się publikacją, a Ty w tym czasie skupisz się na tym, co najważniejsze dla Twojej firmy.

Blog firmowy generuje RUCH na stronie.

Informacje zamieszczane na blogach firmowych stanowią internetowy poradnik. Czytelnik bloga zagląda na niego ponieważ potrzebuje konkretnych wiadomości. Szukając informacji czytelnicy wpisują zapytania w wyszukiwarkę w postaci długich fraz, słów kluczowych, które opierają się na treściach zamieszczanych na stronie internetowej firmy. Różne warianty fraz i słów kluczowych pozwalają na wysokie pozycjonowanie. Regularne dodawanie nowych wpisów stwarza ogromne możliwości w tym zakresie.

DOBRY BLOG:

  • zawiera zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę,

  • sprawia, że wzrastają szanse na wysokie pozycjonowanie fraz w wyszukiwarce.

PRZYKŁAD: Szukając lakieru do włosów klient wpisuje następującą frazę: „naturalny lakier do włosów bez alkoholu marki X” zamiast „lakier bez alkoholu”. To stwarza dużo większe możliwości zbudowania bazy słów kluczowych z tak zwanym długim ogonem.

WNIOSKI:

  1. Blog firmowy zwiększa potencjał pozycjonowania strony internetowej.
  2. Blog firmowy generuje ruch na stronie głównej.

Blog firmowy z pomysłem

Kwestią ważną jest to, jak nasz blog się prezentuje. Oczywiście nie chodzi tu wyłącznie o grafikę, ale przede wszystkim o treści, które ze sobą niesie. Zdarzyć się może, że zakładając taką stronę mamy w głowie miliony pomysłów, ale z braku czasu przestajemy regularnie dodać ciekawe artykuły i blog przestaje żyć.

Może być i tak, że jeśli firma zdecyduje się na założenie bloga, czasami nie ma pomysłu na to, co może się tam znaleźć i dodaje treści, które posiada na stronie swojej firmy, czyli zwykły opis produktu.

To wielki błąd, ponieważ potencjalni klienci mogą zacząć nas postrzegać jako firmę nierzetelną i nieznającą własnych produktów – skoro nic więcej na ich temat nie możemy napisać, to nic nie wiemy o podstawowych wartości oferowanych produktów, a nasze możliwości kończą się na opisach ze strony internetowej, które i tak pochodzą od producenta.

Blog firmowy to poważna inwestycja – najlepiej więc zlecić jego prowadzenie kompetentnemu pracownikowi lub usługodawcy zewnętrznemu, który specjalizuje się webritingu albo zatrudnić copywritera.

DOBRY BLOG:

  • ciągle porusza nowe tematy,

  • operuje unikalnymi treściami,

  • jest aktualizowany nawet kilka razy w tygodniu.

PRZYKŁAD 1: Potencjalny klient szuka informacji o najnowszych kosmetykach marki X – zagląda na stronę hurtowni, a następnie na jej bloga i tu zdziwienie… trafia na te same opisy, które czytał przed chwilą na stronie sklepu internetowego z produktami fryzjerskimi. Zawiedziony opuszcza stronę i szuka informacji innych miejscach.

PRZYKŁAD 2: Potencjalny klient szuka informacji o elektrycznych nożyczkach do cięcia włosów i wpływie na strukturę włosa. Przeglądając ofertę na stronie sklepu internetowego z produktami fryzjerskimi, zagląda na blog, a tam ostatni wpis z datą sprzed dwóch lata. Klient myśli, że skoro nie są regularni w tej kwestii, w innych również zawodzą lub że firma się nie rozwija.

WNIOSKI:

  1. Dobry blog firmowy jest prowadzony regularnie – to pokazuje, że firma żyje i ma się dobrze.
  2. Blog firmowy nie powiela treści ze strony internetowej, z którą jest powiązany – to może bowiem wskazywać na nieprofesjonalizm firmy.
  3. Blog firmowy musi działać na korzyść wizerunku marki.

„Kwestią ważną jest to, jak nasz blog się prezentuje. Oczywiście nie chodzi tu wyłącznie o grafikę, ale przede wszystkim o treści, które ze sobą niesie.”

O blogu firmowym z ust do ust

Dobry blog firmowy, który jest bogaty w ciekawe i pożyteczne treści, będzie przetwarzany przez użytkowników. Jeśli klient znajduje na blogu odpowiedzi na nurtujące go pytania, chce się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi osobami. Zamieszcza na forach internetowych lub w social mediach link do strony produktu lub odsyłacz do artykułu na blogu. To taka wirtualna forma marketingu szeptanego – wartościowymi treściami ludzie chętnie się dzielą.

DOBRY BLOG:

  • odpowiada na pytania czytelników w wyczerpujący sposób,

  • zachęca do rozpowszechniania pożytecznych informacji.

PRZYKŁAD: Kobiety, które poddały swoje włosy zabiegowi rozjaśniającemu, szukają informacji o sposobach dbania o przesuszone włosy. Bogaty w treści i porady blog będzie źródłem, do którego użytkownicy będą się nawzajem odsyłać na forach lub w social mediach.

WNIOSKI:

  1. Blog firmowy pozwala na pozyskiwanie linków, co wpływa na potencjał artykułu i całej strony
  2. Artykuły z blogów firmowych są chętnie wykorzystywane i przetwarzane przez użytkowników social mediów.

CO JESZCZE O BLOGU FIRMOWYM?

W przypadku blogów firmowych doskonale sprawdza się zasada złotego środka – nie można przesadzać z ilością treści przekazywanych w artykułach, gdyż czytelnik może czuć się osaczony i w natłoku informacji, nie znajdzie tej, która interesuje go najbardziej. Lepiej więc opracować cykle artykułów, urozmaicać je zdjęciami, filami. Blog ma pokazywać, jak firma żyje i zachęcać do czytelników do współtworzenia tego życia.

Firmowy blog – PROFESJONALNIE

Ten zwrot nie oznacza, że wszystkie  teksty dodawane na firmowy blog muszą mieć biznesowy, poważny charakter. Z powodzeniem, mogą być także publikowane posty o luźniejszym charakterze. Wybór treści na nie jest niemal dowolny!

LEPSZA KOMUNIKACJA

Wykorzystując blogowanie, możesz nawiązać głębsze relacje z klientami i użytkownikami – np. publikując konkursy, udostępniająca darmowe treści czy zachęcając do dyskusji.

OGROMNE MOŻLIWOŚCI AUTOPROMOCJI

Twój blog to także miejsce, w którym możesz agregować wszystkie treści, które będą następnie udostępniane np. w mediach społecznościowych. Dzięki temu masz pewność, że użytkownicy usłyszą o Twojej działalności.

Pytania i odpowiedzi na temat bloga firmowego

MOŻECIE PISAĆ DLA MNIE FIRMOWEGO BLOGA?

Tak, możemy.

POMAGACIE PROMOWAĆ BLOGA?

Do zrobienia – wszystko uzależnione jest od dostępnego budżetu.

A ZAŁOŻYĆ?

To też. Preferujemy WordPress, bo to najlepszy CMS pod blogowanie.

JAK WYGLĄDA ROZLICZENIE?

Abonament miesięczny w przypadku dłuższej współpracy lub osobno za każdy tekst.

GRAFIKĘ ROBICIE?

Żaden problem – możemy stworzyć projekt graficzny lub skorzystać z gotowego szablonu.

Zobacz więcej: grafiki i infografiki

Zobacz który  polski blog został uznany za najlepszy w 2019r.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!