Opisy produktów dla sklepów internetowych

Opisy produktów powinny być zindywidualizowane i profesjonalne. Dlaczego? Już tłumaczymy 🙂  Masz już sklep internetowy i z dumą prezentujesz swój asortyment. Wiesz, że to produkty dobrej jakości i warto je kupić, ale konsumenci tego nie wiedzą i nie dokonują transakcji? A może w Twoim sklepie internetowym w ogóle nie ma wejść? Czy Twoje produkty są należycie opisane? Jak zachęcić klientów do zakupów, gdy od produktu lub usługi oddziela ich szklany ekran monitora? Zadziałają tutaj tylko dobre opisy produktów!

opisy produktów

By przyciągnąć klientów do e-sklepu, nie wystarczy „mieć” produkt. Pamiętaj, że osoby odwiedzające Twój sklep internetowy, mogą wykorzystać tylko jeden zmysł – wzrok. Nie mają możliwości dotknięcia produktu, przymierzenia czy przyjrzenia się wszystkim detalom. Ich decyzja zakupowa będzie zależna od tego, co im zaprezentujesz. I jak to zrobisz.

Prosty przepis na: opis produktu doskonały …

… niestety nie istnieje. Każda branża, każdy rodzaj produktu i usługi wymaga indywidualnego podejścia. Inaczej wygląda opis zabawki dla kilkuletniego dziecka, a inaczej wiertarki stołowej i obuwia damskiego. Nie załamuj rąk! Na całe szczęście dobre opisy mają swoje cechy wspólne, z których może powstać szablon opisu produktu.

Jakie wymagania spełniają profesjonalne opisy produktów?

  1. Dostarczają odbiorcom niezbędnej wiedzy na temat produktu.
  2. Rozwiewają wszystkie wątpliwości i odpowiadają na pytania dotyczące produktu.
  3. Z powodzeniem zastępują wizytę w sklepie stacjonarnym.
  4. Wzbudzają w potencjalnym kliencie potrzebę zakupu.
  5. Są zoptymalizowane pod kątem SEO.

Oprócz tego, należy pamiętać o formatowaniu treści – nagłówkach, wypunktowaniach, wstępie i pogrubieniach. To pozytywnie wpływa na czytelność tekstu. Wygląda na dużo pracy? Zrobimy to za Ciebie!

Czy opisy produktów ze strony producenta to dobry pomysł?

Pomijając fakt, że czysto techniczne opisy nie zachęcają do zakupów, kopiowanie treści z innych witryn utrudnia pozycjonowanie e-sklepu i może doprowadzić do zablokowania strony przez wyszukiwarkę. Algorytmy Google z łatwością rozpoznają oryginalną treść i to ją nagradzają wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. Wagę unikalnych opisów w sklepie internetowym podkreślają także czołowi dostawcy gotowych sklepów www, jak choćby firma DreamCommerce w jednym z jego artykułów na stronie oprogramowania sklepu internetowego Shoper [link znajdziesz tutaj]

Oryginalne i atrakcyjne opisy produktów w sklepie internetowym to:

  • wysoka pozycja w rankingu wyszukiwania,
  • nowi klienci, którzy organicznie trafią do Twojego sklepu,
  • sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Zadbaj o unikalne treści – niech Twoja strona zalicza się do najlepszych!

Twój sklep internetowy zasługuje na lepszy opis produktu

Kreatywne opisy produktów to nasza specjalność. Na swoim koncie mamy tysiące tekstów, które poprawiły sprzedaż w sklepach internetowych oraz podniosły pozycję stron w wyszukiwarkach. Od branży samochodowej i medycznej, poprzez kwiaciarnie i cukiernie, aż do produktów dla dzieci – każdy nasz copywriter to specjalista, który poradzą sobie z niemal każdym tematem.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu treści sprzedażowych, wiemy, jak pisać, by produkty w sklepie internetowym sprzedawały się same. Napisz do nas lub odwiedź nasz sklep agencjacopywriterska.pl , aby zamówić profesjonalne opisy produktów.

Dobre opisy produktów do sklepu internetowego – czyli jakie?

opisy produktów do sklepu internetowego

CO POWINNY ZAWIERAĆ DOBRE OPISY PRODUKTOWE – GŁÓWNE CECHY I ZASADY!

  • nagłówki – intrygujący, przyciągający, uwagę tytuł. Użyj htmla – H1, H2, H3
  • zdjęcie – czytelna grafika, która przyciąga wzrok. Nie zapomnij o tytule i tekście ALT
  • pogrubienie – staraj się wyróżnić najważniejsze słowa. Stosuj teksy zapisane kursywą
  • lead – pierwszy akapit powinien zaciekawić odbiorcę. Nie zanudzaj czytelnika od początku 🙂
  • punktory – tekst nie powinien być „zbity”. Może a nawet powinien być przestrzenny i czytelny
  • opisy są kluczem – podkreślaj najważniejsze cechy produktu z punktu widzenia kupującego. Eksponuj zalety, sugeruj zastosowania.

Dobre opisy produktu w sklepie internetowym powinny spełniać dwie podstawowe funkcje: informacyjną i perswazyjną. Aby było to możliwe, musi jednak dotrzeć do odpowiednich odbiorców – potencjalnych klientów. To osoby, które „tu i teraz” szukają (a więc także potrzebują) produktów danego producenta. Aby oferta firmy pojawiła się w wyszukiwarkach takich osób, należy odpowiednio zredagować treść. W opisie powinny się więc znaleźć odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które w połączeniu z wartościową treścią, mogą znacząco podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dobry opis produktu powinien być przejrzysty, a „wędrówka” po tekście powinna być przyjemna dla odbiorcy. Odpowiednie formatowanie opisów produktów, m.in. pogrubienia, linki czy podział na krótkie akapity z pewnością wpłyną na atrakcyjność przekazu.

Funkcja informacyjna opisu produktów w sklepie www

Dobrze zredagowana, treściwa informacja buduje profesjonalny wizerunek. Pokazuje znajomość branży i specyfiki oferowanych produktów. W tej części opisu mile widziane jest więc fachowe, precyzyjne nazewnictwo – z wyjaśnieniami trudniejszych pojęć. Tekst powinien utwierdzać w przekonaniu, że piszący zna się na rzeczy, a jednocześnie być zrozumiały dla odbiorcy. Ważną informacją dla potencjalnego klienta jest m.in. wielkość/gramatura, materiał/skład, sposób wykonania oraz cena. Każdy opis jest inny ze względu na różne parametry charakteryzujące właściwości produktu. Tekst powinien być również obrazowy. Dobrze zredagowany, umożliwia dokładne wyobrażenie sobie produktu – obraz ma stanowić wizualne uzupełnienie.

Funkcja perswazyjna spełniana przez opisy produktów

To tu sprzedawca przekonuje klienta, że jego produkt stanowi najkorzystniejszą alternatywę. Prezentuje zalety, opisuje korzyści płynące z użytkowania danej rzeczy, chwali się uznaniem konsumentów. Ważne, aby ta część nie była bezkrytycznym zachwytem nad produktem – ze względu na natłok przekazów reklamowych, ludzie „uodpornili się” na tego typu zabiegi. Opis powinien sprawiać wrażenie obiektywnej, sporządzonej przez znawcę notatki. Warto więc rzeczowo i obrazowo przedstawić zalety, a chwalenie pozostawić innym. Przytoczenie przychylnej opinii eksperta lub klienta, który skorzystał z danej oferty, zadziała lepiej niż samochwalstwo.

Jakich błędów podczas tworzenia opisów produktów trzeba się wystrzegać? 

Pamiętaj, że błędnie przygotowane opisy produktów mogą wyrządzić wiele szkody dla Twojego sklepu internetowego. Zamiast zwiększenia grupy odbiorców stać się może coś zupełnie odwrotnego. Jeśli algorytmy Google uznają Twoją stronę za nierzetelną lub mało wiarygodną, to wpłynie to automatycznie na gorsze wyniki rankingach wyszukiwarek. Jakich błędów musisz więc koniecznie unikać? 

Najczęstsze błędy w opisach produktów: 

  1. Kopiowanie lub powielanie tych samych opisów produktów. 

Zawsze premiowane są oryginalne źródła danych treści, więc kopiowanie tekstów z innych stron mija się z celem. Zasada ta odnosi się też do wielokrotnego używania identycznych opisów produktów w wielu miejscach na stronie tego samego sklepu. 

  1. Nienaturalne wplatanie dużej ilości słów kluczowych 

Słowa kluczowe w opisach produktów są ważne, ale trzeba je stosować umiejętnie. Nienaturalnie wplecione w tekst mogą być znakiem dla klientów, ale też Google, że były one pisane „pod algorytmy”. 

  1. Tworzenie za krótkich lub za długich opisów produktów 

Długość opisu produktu zależy od rodzaju sklepu. Czasem jego specyfika nie wymaga tekstów długich, więc nie staraj się wówczas na siłę pisać o niczym. W innym przypadku konieczny może być dokładniejszy opis. Lepiej w takiej sytuacji nie ograniczać ilości informacji kosztem mniejszej liczby słów. 

unikalne opisy produktów

WYSZUKIWARKI PREMIUJĄ NIEPOWTARZALNE TREŚCI,
DLATEGO KUPUJ UNIKALNE OPISY PRODUKTÓW.

Sprzedaż nieodłącznie związana jest z informacją – klient musi otrzymać dokładnie te informacje, które będą mu potrzebne. Opisy produktów w sklepie online nie mogą odstraszać, zawierać błędów. Opis nie powinien być także skopiowany. Twój produkt to skarb, który należy docenić!

Redagowanie tekstu na stronę internetową czy opisy do sklepu internetowego muszą być najwyższej jakości.

1. Napisz do nas;  wybierz swój produkt, przekaż wszystkie wytyczne i wymagania. Im więcej informacji nam przekażesz, tym lepiej będziemy mogli przygotować opis.

2. Próbny opis produktu; po otrzymaniu wytycznych, przygotujemy dla Ciebie całkowicie darmowy, próbny opis produktu.

3. Akceptacja i realizacja; po zaakceptowaniu opisu próbnego przystępujemy do realizacji zlecenia. W zależności od liczby i rodzaju produktów, termin realizacji i cena mogą się znacznie różnić.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!