Audyt treści – jak sprawdzić czy treść jest w porządku?

Wielu marketingowców zastanawia się jakiego rodzaju treści najlepiej będą docierały do odbiorców. Przeprowadzają oni zatem ankiety, które badają potrzeby konsumentów, sprawdzają ich wypowiedzi na forach internetowych, tworzą persony na swoich stronach internetowych. Stale potrzebny jest audyt treści.

Wszystko to z myślą o poprawie pozycji swoich stron WWW i zyskaniu zadowolenia klienta, ponieważ to on jest w content marketingu najważniejszy.

audyt treści

Unikalne treści to podstawa

Dobry content to przede wszystkim oryginalność i atrakcyjność. Tworząc teksty niedopuszczalne jest kopiowanie treści stworzonych przez innego pisarza. Czytelnicy są zawiedzeni jeśli ciągle czytają podobne artykuły. Odbiorcy czekają na coś unikatowego, na coś czego jeszcze nigdy nie mieli okazji przeczytać. Oryginalność wpłynie zatem pozytywnie na daną markę i przyczyni się do stworzenia wizerunku eksperta. Należy również pamiętać o tym, by chronić swoje treści nadając im prawa autorskie i dbać o swój prestiż.

Narzędzia do sprawdzania poprawności tekstu

Aby mieć pewność, że stworzona treść jest poprawna, warto użyć narzędzi do tego celu przeznaczonych. Można użyć Languagetool lub Zecerki. Dzięki tym stronom internetowym można w niezwykle prosty sposób sprawdzić poprawność swojego tekstu i zyskać cenne rady jakich błędów unikać na przyszłość. Wykorzystując te narzędzia, w tekście nie pojawią się błędy, co da poczucie profesjonalizmu.

Audyt treści

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy dana treść jest wartościowa może być wykorzystanie audytu treści. Jest to działanie polegające na sprawdzeniu jakie typy treści będą najlepiej się sprawdzały wśród określonej grupy docelowej, czy będą to infografiki, video czy może artykuły blogowe. Oprócz tego pozwoli to na sprawdzenie jakie tematy będą budziły największe zainteresowanie wśród odbiorców.

Następnie wykorzystując audyt treści można znaleźć odpowiedź jak formułować tytuły i nagłówki poszczególnych treści, aby zachęcić czytelnika do sięgnięcia po więcej. Dzięki takim działaniom powinno się także wiedzieć w jakim czasie pisać określone teksty, np. : treść opisująca jak najlepiej spędzić wakacje, nie może pojawić się w zimie. Da to także cenne wskazówki podpowiadające jak