Pozyskiwanie nowych klientów to często bardzo duże wyzwanie, z którym zmagają się właściciele oraz pracownicy różnych firm. A jak wiadomo bez klientów, biznes nie może funkcjonować, jeśli właściciel nie ma z niego żadnych korzyści.
Zatem bardzo istotne jest, by stosować takie rozwiązania, które będą przede wszystkim skuteczne i szybko przyniosą zamierzone rezultaty. Prowadzisz własny biznes i zależy Ci na pozyskaniu nowych odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą? Poniżej przedstawiamy skuteczne pomysły na lead magnets, czyli rodzaj content marketingu, dzięki któremu osiągniesz zamierzony cel.
Lead magnet – co to jest?
W dobie ciągłego rozwoju technologii, pozyskiwanie klientów w sieci stało się obecnie bardzo popularne i niezwykle skuteczne.
Lead magnet to darmowa oferta prezentowana w celu pozyskania danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Lead magnet służy przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi odbiorców oraz zachęcenia do podjęcia dalszych działań. Jest również pewnego rodzaju nagrodą oferującemu odbiorcy jakąś korzyść za pozostawienie do siebie kontaktu.
Warto pamiętać o tym, że lead magnet powinien przede wszystkim odwoływać się do potrzeb i oczekiwań potencjalnego odbiorcy, ponieważ tylko wtedy zostanie przez niego zauważony.
Sposoby na pozyskiwanie klientów przez Internet – lead magnet
Content marketing jako jeden z kluczowych elementów nowoczesnej strategii marketingowej bez wątpienia powinien być wykorzystywany w każdej firmie, której zależy na skutecznych działaniach. Lead magnetem może być wszystko, co da Twoim odbiorcom jaką wartość – pomoże rozwiązać ich problem, dostarczy dodatkowych informacji czy pozwoli zaoszczędzić czas. Poniżej przedstawiamy 5 pomysłów na skuteczne lead magnets.
- Poradnik
Odbiorcy uwielbiają treści, które ich edukują, rozwiązują jakiś problem lub odwołują się do ważnych, społecznych wydarzeń. Dlatego stworzenie darmowego poradnika, który może pomóc potencjalnemu klientowi, będzie doskonałym sposobem na zyskanie jego zainteresowania. - Darmowy szablon
Kolejnym równie skutecznym pomysłem na lead magnets jest zaoferowanie potencjalnemu klientowi darmowego szablonu. To, co przedstawisz w formie szablonu zależy przede wszystkim od tego, do kogo kierujesz swoją ofertę. Ciekawy szablon tekstów czy grafik może być przydatny dla odbiorców, którzy z chęcią z niego skorzystają. - Infografiki
Infografiki to rodzaj content marketingu, który w doskonały sposób pomaga zobrazować oraz zrozumieć dane zagadnienie. Dlatego stworzenie lead magnetu za pomocą infografiki to doskonałe rozwiązanie, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Ważne jest jednak, aby treść była przygotowana w sposób atrakcyjny oraz rzetelny – tylko wtedy pomoże osiągnąć zamierzony rezulat. - Trendbook
To rozwiązanie, które perfekcyjnie sprawdzi się w każdej branży. Każda marka to trendy, które są związane z daną branżą, jako profesjonalista z pewnością je znasz. Dlatego warto w ciekawy sposób przedstawić odbiorcom trendy, które obecnie panują w Twojej branży. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zaprezentować się w roli eksperta i przykuć uwagę nowych odbiorców, którzy z chęcią skorzystają z oferty Twojej marki. - Checklista
Ostatnim sposobem na skuteczny lead magnets, który warto przedstawić jest checklista, która cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na to, że informacje w niej zawarte przedstawiane są skrótowo. Checklista jest łatwo przyswajalna przez użytkowników, dlatego z chęcią z niej korzystają. Może być nią np. przedstawienie kilku sposobów, na to, jak wykonywać daną czynność, by przyniosła - zamierzone rezultaty.
Skuteczny lead magnet to taki, który:
- odpowiada na potrzeby odbiorców;
- składa się z treści o wysokiej jakości;
- jest atrakcyjny wizualnie.To, na który lead magnet się zdecydujesz zależy przede wszystkim od adresata oferty. Pamiętaj, aby przed stworzeniem lead magnetu zastanowić się, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Dodatkowo niezwykle istotne jest, aby lead magnet niósł jakąś wartość i był unikalny – tylko wtedy będzie mógł odpowiednio spełniać swoją funkcję.