W czasach w których nawyk czytania dłuższych form tekstowych dotyczy jedynie nielicznych, prowadzenie w firmie bloga może wydawać się nietrafionym, a nawet szalonym pomysłem. Niewiele jednak przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z faktu, iż blog firmowy pełni kilka bardzo ważnych funkcji, które przytoczymy w poniższym artykule.

 

  1. Pozycjonowanie

Niegdyś pozycjonowanie polegało głównie na zdobywaniu jak największej ilości linków prowadzących do strony. Obecnie SEO skupia się przede wszystkim na ciekawej treści, która przyciąga nie tylko roboty wyszukiwarek, ale przede wszystkim czytelników. Ponadto roboty wyszukiwarek chętniej „czytają” strony, które cechują się bogatym contentem. Zdobywanie linów w obecnych czasach po prostu nie wystarcza.

Pisanie dłuższych form daje pole do wstawiania na stronę wielu słów kluczowych, co w przypadku tradycyjnej strony nie zawsze jest możliwe, a regularne dodawanie świeżych treści sprawia, że strona jest częściej indeksowana.

Warto pamiętać o bardzo przydatnej funkcji bloga, a mianowicie pozwala on na powiązane treści np. z Twoją stroną główną, poprzez bardzo prosty zabieg – linkowanie. Z tego względu warto mieć na uwadze przy tworzeniu nowych wpisów, to co znajduje się na stronie, by linkowanie wyglądało na „naturalne”.

 

  1. Budowanie pozytywnego wizerunku

Prezentowanie ciekawych treści z zakresu oferowanych usług daje niepowtarzalną szansę na zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach obecnych, jak i potencjalnych klientów i kontrahentów. Blog może niejako stanowić platformę do stworzenia wizerunku przedsiębiorstwa, które nie tylko zna się na tym, czym się zajmuje, ale również posiada tak szeroką wiedzę, że chętnie się nią dzieli.

 

  1. Miejsce na reklamę

Gdzie jak nie na własnym podwórku najlepiej zaprezentować swoje usługi? Blog jest idealną okazją do poinformowania swoich klientów o nowej ofercie, rabatach, zniżkach oraz zmianach np. w regulaminie. Przede wszystkim to miejsce na reklamę na którą nie musisz wydać nawet złotówki, a dobrze zoptymalizowany wpis odpowiednio się zaindeksuje, przyciągając nowych czytelników, jak i klientów.

Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie w przypadku firm, w których zmiany tego typu są bardzo częste, a komunikacja z klientem wymaga częstych aktualizacji danych.

  1. Źródło ciekawych treści

Będąc znawcą swojej branży, warto jest postawić na jakość prezentowanych treści, w szczególności gdy mówimy o branży niezwykle dynamicznej i zmiennej, ale przede wszystkim specjalistycznej. Wielu przedsiębiorców wzbrania się przed dzieleniem się swoją wiedzą z innymi, nie mówiąc o jej publikacji w Internecie. Prawda jest taka, że prowadzenie bloga w firmie nie jest jednoznaczne z koniecznością zdradzania tajemnic służbowych. Umiejętnie skonstruowany tekst będzie wabikiem dla klientów, jak również pozwoli na wyprzedzenie konkurencji w aspekcie merytorycznym.

 

  1. Nowoczesna firma, wykorzystuje nowoczesne techniki

Podsumowując – umiejętnie prowadzony blog daje bardzo dużo okazji do zbudowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, jak również na zaciekawienie, a w konsekwencji pozyskanie nowych klientów. Nie da się ukryć, że Internet powoli staje się jednym z głównych źródeł szukania usług przez klientów i pozyskiwania ich przez firmy. Z tego względu przedsiębiorstwo, które chce uchodzić za nowoczesne, musi iść za duchem czasu i wykorzystywać takie platformy reklamowe, jakim jest właśnie blog firmowy.

 

Doszedłeś do wniosku, że Twoja firma potrzebuje blog firmowy? Wejdź tu i zobacz jakie to proste z Tekstokracją!

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!