Starannie dopracowana witryna internetowa to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. W dużej mierze ma to wpływ na pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ wizualna strona ma dla odbiorców duże znaczenie i wpływa na to, czy klient odbiera firmę jako profesjonalistę w danej dziedzinie. Dużym wyzwaniem jest opracowanie takich materiałów, które będą atrakcyjne zarówno dla odbiorców, jak i wyszukiwarek internetowych. Połączeniem tych dwóch celów zajmuje się SEO copywriting.

Czym jest SEO copywriting?

SEO Copywriting rządzi się własnymi zasadami pisania tekstów, by były one interesujące dla czytelnika i wpływały dodatkowo na pozycjonowanie strony www. Poniżej kilka elementów, które przyczynią się do poprawnego zredagowania treści SEO copywritingu.

  • Tytuł i lead

Pierwszym bardzo ważnym elementem jest tytuł i zajawka (lead). Elementy te muszą nawiązywać do całości materiału i tworzyć z nią spójną całość. Oprócz tego, nieodzownym elementem tytułu muszą być słowa kluczowe, ze względu na działanie wyszukiwarek internetowych. Za ich pomocą tekst będzie łatwy do zidentyfikowania przez samych użytkowników, którzy po tytule oceniają, czy dana treść jest dla nich interesująca, czy nie.

  • Treść

Kolejnym ważnym elementem jest treść materiału. Przede wszystkim musi być spójna z tytułem oraz przemyślana i oryginalna. Kopiowanie treści jest niedozwolone, a przede wszystkim nieatrakcyjne dla wyszukiwarek oraz samych użytkowników.

  • Słowa kluczowe

Są one nieodłącznym elementem w SEO copywritingu. Powinny być odpowiednio dobrane, nie należy jednak przesadzać z ich ilością. Ogólne reguły stanowią, że słowa kluczowe powinny zajmować około 5 procent zawartości materiału i progu tego nie należy przekraczać.

  • Formatowanie

Ważną kwestią jest także dokładne sformatowanie tekstu. Stosowanie akapitów, śródtytułów, wypunktowań sprawia, że tekst jest przejrzysty, dobrze się go czyta i z łatwością można wyszukać interesujące czytelnika tematy. Dobrze sformatowany tekst jest wysoko oceniany przez wyszukiwarki internetowe.

  • Poprawność językowa

Poprawność językowa, interpunkcyjna i ortograficzna to kolejna zasada SEO copywritingu. Warto po napisaniu tekstu przeczytać go ponownie, a dzięki temu tekst będzie idealnie dopracowany.

  • Użycie synonimów i wyrazów bliskoznacznych

Warto też pamiętać o odmianie słów przez przypadki oraz używaniu synonimów i wyrazów bliskoznacznych, by nie powtarzać za często słów kluczowych.

  • Linki wewnętrzne

Kolejnym nieodzownym elementem SEO copywritingu jest zamieszczanie linków do innych tekstów i podstron serwisu. Te odnośniki przekierują odbiorcę do produktów, które są równie ważne.

Wyżej wymienione elementy są wyznacznikiem poprawnie napisanego tekstu SEO. Dzięki nim, tworzone przez Copywriterów treści będą z pewnością interesujące dla użytkowników sieci, a także atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych.

 

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!