Chcesz podbić wyniki w sprzedaży swoich produktów czy usług? Koniecznie sprawdź możliwości tekstów zapleczowych, inaczej mówiąc – funkcyjnych. Ciesz się wzrostem sprzedaży z wyników ogranicznych!

O co chodzi z tekstami zapleczowymi?

Są to teksty, których głównym zadaniem jest uzyskanie jak największego ruchu na stronie. Teksty funkcyjne są poniekąd formą pośrednią między preclami SEO, a artykułami. Ich długość jest ograniczona, ale nie tak bardzo jak precli SEO. Parę słów w kwestii wyjaśnienia, czym są precle SEO. To najprościej mówiąc krótkie artykuły na dany temat, które zawierają w sobie linki, odsyłające do pozycjonowanych stron.

Jak napisać dobry tekst funkcyjny?

Zdarza się, że osoby piszące teksty zapleczowe chcą w szybki i niezbyt staranny sposób umieścić, jak najwięcej anchor tekstów, nie zwracając uwagi na merytoryczność i poprawność tekstu. To często zaniedbywany, a bardzo ważny element, który świadczy o profesjonalności danego copywritera. Warto więc spędzić te kilka minut dłużej na pracy i wykonać ją jak należy. Teksty funkcyjne muszą wyczerpać temat, ale zdecydowanie unikać należy tak zwanego „lania wody” byle tylko treść była długa. Umiar jest złotym środkiem, dzięki któremu czytelnik widząc nasz tekst nie będzie miał ochoty wyrzucić komputera za okno. Trzeba być konkretnym i potrafić określić klientowi dlaczego potrzebuje danego produktu i usługi.

Przykład tekstu zapleczowego:

Tekst funkcyjny rozłożony na czynniki pierwsze

Jak można zauważyć powyższy tekst jest krótki, przejrzysty i zawiera w sobie najczęściej wpisywane przez potencjalnych klientów frazy kluczowe. Posiada także przydatne informacje dla czytelnika, a nie wyłącznie odsyłacze. Uwzględnione są podstawowe informacje, a tekst jest tematycznie ciekawy i co ważne ładnie rozbudowany. Nie męczy on czytelnika i nie wymaga szczególnego skupienia. Ważne jest dla tekstu funkcyjnego, żeby przechodził do kolejnych atutów produktu nie mając w swojej zawartości trudnych, specjalistycznych słów, niezrozumiałych dla przeciętnego czytelnika. Większość ludzi widząc dużo nieznanych sobie słów na jakiejś stronie internetowej będzie czym prędzej szukać krzyżyka, by ją zamknąć. Jeśli jedno słowo w artykule jest niejasne to szybko można go sprawdzić, natomiast szereg takich specjalistycznych wyrażeń sprawia, że całość tekstu staje się nieatrakcyjną łamigłówką dla czytelnika.

Rola słów kluczowych w tekście zapleczowym

Zasadniczym aspektem tekstu funkcyjnego jest odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych.

Ważne jest, aby umieścić słowa kluczowe na samym początku, a więc w tytule, a następnie w nagłówkach, które są bardzo ważne dla schludności wpisu. Warto przyjąć zasadę, żeby chociaż raz w akapicie użyć słów kluczowych, jednak trzeba sprawdzać czy tekst nie staje się w związku z tym nienaturalny. Nie można użyć w pierwszym akapicie, na dodatek w każdym zdaniu fraz kluczowych, a pozbawić tego całą resztę tekstu. Po pierwsze będzie się to źle czytało, a po drugie wygląd takiego tekstu stanie się wielce nieestetyczny, słaby jakościowo i zwyczajnie niezachęcający do czytania.

Co daje zamieszczanie słów kluczowych?

Słowa kluczowe generują ruch w witrynie, przez to ich waga jest tak duża. Ktoś wpisując w przeglądarkę dane słowo, dla przykładu weźmy wyraz „pies” otrzymuje wyniki wyszukiwania różnego rodzaju ogłoszeń i artykułów, w których użyty został ten wyraz. Im więcej razy na danej stronie w tekstach pojawi się słowo kluczowe, tym wyższa będzie pozycja tejże witryny w wyszukiwarce. W celu sprawdzenia widoczności strony na dane frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania można przeprowadzić analizę SEO.

Chcesz zamówić teksty funkcyjne dla swojego sklepu?

Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami: https://tekstokracja.pl/teksty-seo/

Jak nadać tekstowi funkcyjnemu świeżości?

Czytelnik zdecydowanie chętniej sięgnie po tekst, w którym będą umieszczone krótkie i ciekawe anegdoty, różne interesujące przykłady z życia czy zwroty frazeologiczne. Dzięki nim również taki tekst, a równocześnie produkt zapadną internaucie w pamięć. Sprawią, że treść tekstu będzie luźniejsza i przyjemniejsza w odbiorze, a być może zostanie ona dzięki temu udostępniona innemu użytkownikowi. Przekaz od razu nabierze świeżości i czytelnik uśmiechając się będzie chętny do dalszej lektury. Te elementy dodawane do tekstów zapleczowych muszą swoim przesłaniem nawiązywać do całości wpisu, który winien być spójny i przemyślany. Klient, który dostrzeże na przykład anegdotę od razu zarysuje w głowie obraz sprzedawcy kreatywnego, sympatycznego, z którym miło będzie nawiązać kontakt.

Spójrzmy dla przykładu na poniższą anegdotę:

Pewien człowiek zabłądził na pustyni. Później, opisując to przeżycie swym przyjaciołom,

opowiedział, jak z czystej rozpaczy ukląkł i wołał do Boga o pomoc.

„Czy Bóg odpowiedział na twe modły?” zapytano go.

„Och, nie. Zanim zdążył, pojawił się jakiś badacz i pokazał mi drogę”.

Podsumowując

Tekst funkcyjny ma za zadanie odpowiedzieć na konkretne pytania, czytelnik musi uzyskać satysfakcjonujące go odpowiedzi w przystępnym dla niego języku. Jeśli takowych nie dostanie, zacznie szukać ich gdzie indziej, a to oznacza stratę potencjalnego klienta.

Do tekstu zapleczowego można oczywiście wtrącić wzmiankę o jakości proponowanych przez firmę usług czy produktów, o czym świadczą zadowoleni klienci i zrobić w tym miejscu odsyłacz dający kupującemu możliwość poczytania wspomnianych komentarzy. Na pewno będzie to dużym atutem, z którego kupujący chętnie skorzystają.

Dobrze skonstruowany tekst zapleczowy jest gwarantem zainteresowania potencjalnych klientów i sukcesem dla sprzedawcy produktów, dlatego też warto w niego zainwestować i spokojnie czekać na efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!