Bez wątpienia jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorców jest angażująca treść. Odpowiednio dobrany content wpływa na zaangażowanie użytkowników oraz pozyskanie nowych klientów.
Sprawdź, w jaki sposób przy pomocy artykułów blogowych przyciągnąć uwagę odbiorców w sklepie internetowym.

Blog firmowy a motyw lejka sprzedażowego

Dotarcie do nowych klientów z roku na rok jest coraz trudniejsze dla firm. Wiąże się to przede wszystkim z bardzo dużą konkurencją na rynku. Obecnie odbiorcy bardzo szczegółowo filtrują informacje o produktach, które wyświetlają im się w internecie. Dlatego każda firma musi znaleźć rozwiązanie, które pozwoli jej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zatrzymać ich na dłużej.
Odbiorców przede wszystkim interesują treści, w których mogą znaleźć przydatne informacje, rozwiązujące jakiś problem lub dające ciekawe wskazówki. Zastanawiasz się, w jaki sposób artykuły blogowe mogą być powiązane z lejkiem sprzedażowym? Otóż odpowiednio przygotowane artykuły blogowe przyciągają uwagę odbiorców. Dodatkowo mogą dostarczać informacji o usłudze lub produkcie. Jest to pierwszy etap lejka sprzedażowego, czyli ścieżki zakupowej, przez którą muszą przejść potencjalni klienci, zanim skorzystają z oferty firmowej. Na tym etapie odbiorcy zazwyczaj są jeszcze anonimowi i nie znają Twojej firmy. Dlatego Twoim zadaniem jest ich zaciekawienie. Jeśli w tym momencie od razu przejdziesz do przedstawienia oferty, to najprawdopodobniej nie osiągniesz zamierzonych rezultatów.
Prowadzenie bloga firmowego przede wszystkim buduje wizerunek eksperta, pozwala zbudować solidną markę, a także zyskać zaufanie odbiorców. Co więcej, dzięki systematycznej publikacji artykułów blogowych firma poszerzy grono zainteresowanych odbiorców, co w przyszłości wpłynie na wyższe wyniki sprzedażowe.

Jak tworzyć skuteczne artykuły blogowe?

  • W tworzeniu skutecznych artykułów blogowych najważniejszy jest temat, który zainteresuje odbiorców i przede wszystkim ściągnie ich uwagę.

    Prowadząc bloga firmowego ważne jest, aby dać odbiorcom treść, która wzbudzi ich zainteresowanie i będzie prezentować coś więcej niż artykuły konkurencji. Dlatego istotne jest, aby przed przygotowaniem artykułu zrobić szczegółowy research i przekazać odbiorcom dawkę przydatnych i ciekawych informacji. Dzięki temu odbiorcy znajdą informacje, których szukali.
    Kolejnym bardzo ważnym aspektem są odpowiednio dobrane i wyróżnione słowa kluczowe.
    Słowa kluczowe to elementy, których nie należy pomijać w artykułach blogowych. Mają one istotny wpływ na pozycję artykułu w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe należy umiejętnie wplatać w tekst, aby czytało się go lekko i przyjemnie. Dodatkowo wyróżnienie pogrubieniem wybranych słów kluczowych może sugerować czytelnikom, że dany fragment tekstu jest ważny i warto się z nim zapoznać.
  • Tworząc artykuł blogowy nie należy zapominać o przyciągającym uwagę tytule.Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że tytuł jest pierwszym elementem treści, na który odbiorcy zwracają uwagę. To właśnie od niego w dużej mierze zależy to, czy czytelnik zdecyduje się na dalszą lekturę. Dlatego warto zwrócić uwagę na stworzenie tytułu, który będzie konkretny, interesujący, przykuwał uwagę, a także zawierał najważniejsze słowa kluczowe.
    Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tytule wyliczeń, a także cyfr. Poza tytułem warto również zwrócić uwagę na lead, który znajduje się tuż pod tytułem. W leadzie należy przedstawić czytelnikowi najważniejsze informacje, które porusza artykuł.
  • Odpowiednia struktura tekstu to kolejny element, na który należy zwrócić uwagę prowadząc bloga firmowego.Brak struktury tekstu lub nieodpowiednia struktura sprawią, że treść artykułu może być nieczytelna i trudna do przeczytania. Dlatego bardzo ważne jest, aby artykuł podzielić na akapity, które będą rozdzielone wyróżniającymi się nagłówkami. Odpowiednio sformatowany artykuł będzie łatwiej przyswajalny dla odbiorcy, a także będzie lepiej pozycjonowany. Roboty wyszukiwarki Google uwielbiają treści, które są odpowiednio sformatowane.
  • Stosowanie linkowania wewnętrznego pomoże Ci osiągnąć zamierzone rezultaty.Dzięki dodaniu linkowania wewnętrznego do poszczególnych fraz odbiorca może bez problemu przejść do innych treści. Dlatego ważne jest, aby linkować do wartościowych artykułów. Takie rozwiązanie w znacznym stopniu poprawi użyteczność strony. Linkowanie wewnętrzne pełni pewnego rodzaju funkcję nawigacyjną dla użytkownika.

Skuteczne artykuły blogowe to takie, które zawierają widoczne CTA.

Przygotowując artykuł blogowy należy zadbać nie tylko o to, aby dostarczał on odpowiednich informacji użytkownikowi, ale również o to, aby zachęcał do dalszych działań. Takim rozwiązaniem jest użycie w artykule odnośników CTA, który może nakłaniać odbiorcę np. do zapoznania się z ofertą czy wypełnienie formularza.
Tworząc artykuły blogowe należy myśleć przede wszystkim o użytkowniku, jeśli chce się zdobyć jego zainteresowanie oraz zaufanie. Wykorzystując powyższe elementy podczas przygotowania wartościowych artykułów możesz mieć pewność, że osiągniesz zamierzony efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!