Content writer, a copywriter- czym się od siebie różnią?

Tworzenie treści to jeden z najbardziej istotnych czynników, które wpływają na skuteczność działań marketingowych. Profesjonalne treści mogą wpłynąć na rozpoznawalność marki, pozytywny wizerunek, a także na wzrost sprzedaży. Tworzeniem tego typu treści zajmuje się m.in. content writer oraz copywriter. Czym różnią się między sobą te zawody?

Treści, które przygotowuje content writer

Content writer i copywriter to bardzo podobne stanowiska, ponieważ oba z nich skupiają się na tworzeniu treści dla danych marek. Różnią się one między sobą przede wszystkim tym, jak teksty będą oddziaływać na potencjalnych klientów.

Content writerzy tworzą takie treści, które mają wzbudzić zaufanie u potencjalnych klientów, a także zbudować pozytywny wizerunek danej marki. Teksty przygotowane przez content writera nie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, ale do zainteresowania marką. Mają one na celu przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Content writer tworzy treści takie jak:

  • artykuły blogowe i eksperckie na bloga firmowego,
  • e-booki,
  • recenzje,
  • newsy branżowe,
  • teksty poradnikowe,
  • infografiki.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriterzy skupiają się głównie na tworzeniu treści sprzedażowych. Celem copywritingu jest przede wszystkim stworzenie takiego komunikatu, który zachęci odbiorcę do konkretnego działania m.in. do zainteresowania marką, czy kupna oferowanych produktów. Copywriter tworzy treści takie jak:

  • opisy produktów,
  • treści na strony internetowe,
  • teksty o charakterze reklamowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!