jak pisać teksty SEO?

Nie taki diabeł straszny czyli jak pisać teksty SEO

Teksty SEO mają wymagania 🙂  By je tworzyć, należy wykazać się znajomością mechanizmów funkcjonowania wyszukiwarek oraz umiejętnością odczytywania dynamicznie zmieniających się potrzeb internautów. Treść wymaga od twórcy jednoczesnego dostosowania do oczekiwań odbiorców i „oczekiwań” wyszukiwarki. Jak dogodzić obu tym wymagającym stronom, jak pisać teksty SEO?

Budowa

Zacznijmy od tytułu – elementu, który krótko i treściwie podsumowuje tekst. Musi więc ściśle odnosić się do treści, a jednocześnie zachęcić do przeczytania całości (konkurującej z tysiącem innych, podobnych tekstów). Tytuł musi się więc wyróżniać a także zawierać słowo kluczowe. Ważne, by przyciągał uwagę poprzez zachęcające brzmienie, a nie przez zastosowanie wielkich liter, wykrzykników  czy ikonek.

Treść, czyli serce strony, reklamy lub bloga, również poddawana jest surowej ocenie internautów i wyszukiwarek. Dlatego powinna być pozbawiona błędów (np. stylistycznych, interpunkcyjnych i ortograficznych) oraz przejrzysta i przystępna. Odpowiednia struktura treści (tzw. odwrócona piramida) to sposób na poprawę jakości tekstu. Najważniejsze elementy (sedno) powinny znaleźć się na początku, a uzupełnienie i dodatkowe elementy – na końcu.

Na odbiór i seo doskonale wpływa podział na podtytuły – nagłówki i niezbyt długie akapity. Zbity, długi blok tekstu skutecznie zniechęca czytelnika oraz utrudnia przyswajanie informacji. Nagromadzenie niezrozumiałego, specjalistycznego nazewnictwa również źle wpływa na odbiór – warto zadbać o jasny przekaz, dostosowany do przeciętnego internauty. Nie „upychaj” tekstu słowami kluczowymi raz na 150 słów to zupełnie wystarczająco 😊

Dodatki, czyli grafiki, listy wypunktowane i linki uatrakcyjniają treść, poprawiają odbiór oraz ułatwiają poruszanie się po stronie. Mogą również wpływać na widoczność witryny – koniecznie uzupełniaj teksty o te elementy.

Słowa kluczowe w tekście seo

Poza wartościową, unikatową treścią, na pozycję w wyszukiwarce wpływają słowa kluczowe. Ważne, aby w sposób naturalny wpleść je w tekst. O ile w pierwszym akapicie warto postarać się o główne słowo kluczowe w nieodmienionej formie, o tyle w reszcie tekstu można zastosować przybliżenia, a nawet synonimy (np. płyn = żel, balsam = krem itd.). Dobór odpowiednich słów kluczowych ułatwiają liczne narzędzia.

Słowa kluczowe to krótkie hasła, które w sposób skrótowy odpowiadają na zapytania użytkowników – warto jednak zastanowić się nad wykorzystaniem fraz typu „długi ogon” (long tail). To bardziej rozbudowane wyrażenia, które precyzyjniej opisują potrzeby odbiorców, a jednocześnie są mniej konkurencyjne w „wyszukiwarkowym wyścigu” o najwyższe pozycje.

Sztuka dostosowania

Copywriting wymaga tworzenia treści odpowiadających na zapytania odbiorców w taki sposób, by spełniały warunki efektywnego pozycjonowania. Należy zauważyć, że zarówno preferencje internautów, jak i sposób funkcjonowania wyszukiwarek stale się przekształcają, dlatego warto na bieżąco śledzić te zmienne.

Zobacz też sklep z tekstami SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!