Jak współpracować z agencją copywritingu?

Nudne i powielane w nieskończoność treści to antyreklama Twojej firmy. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę swoich klientów, traktuj ich poważnie, dostarczając wartościowy content. Nieszablonowe artykuły i wpisy docenią również algorytmy Google`a, dzięki którym będziesz się lepiej pozycjonować. Nie wiesz, jak stworzyć ciekawe treści? Powierz to zadanie specjalistom. Z naszego artykułu dowiesz się, co wyróżnia najlepsze firmy copywriterskie i jak współpracować z agencją copywritingu.

Agencja copywriterska – jak ją wybrać?

Na polskim rynku istnieją setki firm, zajmujących się pisaniem treści na zamówienie. Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy: agencja copywriterska, masz aż 23 100 wyników! Jak w tym gąszczu oddzielić ziarno od plew i wyszukać rzetelnego partnera do stałej współpracy? Zanim złożysz pierwsze zlecenie, sprawdź wiarygodność agencji. Oto lista najważniejszych atrybutów zawodowców:

  1. Strona internetowa firmy.

Rzetelna agencja ma własną stronę internetową, a na niej:

  • próbki tekstów (portfolio copywriterów, linki do stron kontrahentów),
  • referencje,
  • szczegółową ofertę i zakres świadczonych usług,
  • informacje dotyczące posiadanych certyfikatów, odbytych szkoleń, strategii współpracy,
  • dane kontaktowe – w tym: numer NIP, adres siedziby, telefon, e-mail.
  1. Szybki kontakt i merytoryczne doradztwo.

Pracownicy agencji szybko i merytorycznie odpowiadają na Twoje pytania i dokonają wnikliwej analizy potrzeb Twojej grupy docelowej.

  1. Rozbudowane zaplecze copywriterskie.

Najlepsze na rynku agencje to takie, które współpracują z copywriterami, specjalizującymi się w różnych dziedzinach. To daje Ci pewność, że treści będą wiarygodne i zgodne z zasadami SEO.

Jak wybrać dobrą agencję copywritingu: zasady wyboru – cd.

Gdy chcesz zlecić copywriterom tworzenie treści na potrzeby twojego biznesu, stawiasz na szali własny wizerunek i dobro swoich klientów, pozyskiwanych zwykle wiele lat. Czym jeszcze warto się kierować przy wyborze agencji copywriterskiej? Pamiętaj, że nie zawsze jest tak, że najlepsza firma to ta z polecenia. Jeśli nawet bierzesz pod uwagę współpracę z poleconą agencją, wnikliwie sprawdź jej dorobek i zapoznaj się z niezależnymi opiniami klientów.

Zanim dokonasz ostatecznego wyboru agencji, zbierz kilka różnych ofert od 3 do 5 firm. Porównaj koszty obsługi, oferowane warunki współpracy i zbadaj, jak szybko pracownicy agencji odpowiadają na Twoje pytania. Wyklucz ze swojej listy te podmioty, które zwlekają z wyceną lub odpowiedzią dłużej niż 12 godzin. Nowoczesne agencje copywriterskie stawiają na dynamikę interakcji i współpracę opartą na stałym, efektywnym kontakcie.

Jak współpracować z agencją copywritingu? Krok pierwszy: umowa o współpracy

Masz już wybraną agencję i chcesz, by copywriterzy jak najszybciej stworzyli dla Ciebie treści artykułów lub ofert? Właściwą współpracę powinno poprzedzić podpisanie umowy ramowej o świadczenie usług. Nie kupuj żadnych treści bez gwarancji, że możesz je publikować. Wzór umowy powinna przedstawić Ci agencja wraz z aneksami o zachowaniu poufności danych oraz przeniesieniem majątkowych praw autorskich.

Uważaj na firmy, które nie dysponują umową o współpracy. Takie podmioty proponują zwykle rozliczenie fakturą, zamiast szczegółowo ustalić z Tobą zakres, stawki i warunki rozliczeń. Co się stanie, jeśli zamówisz treści, nie mając umowy? Nie masz wówczas żadnej gwarancji, że materiały będą unikalne. Agencja może Cię nawet oskarżyć o bezprawne korzystanie z treści. Pamiętaj więc, by ustalić jasne zasady, zanim zlecisz stworzenie jakichkolwiek materiałów.

Krok 2: precyzyjnie przedstaw swoje oczekiwania

Wydaje Ci się, że agencję copywriterską tworzy grono cudotwórców? Nic bardziej mylnego –bez Twoich wskazówek nawet najlepszy copywriter nie jest w stanie stworzyć treści, które przełożą się na konwersje. Jeśli chcesz zlecić przygotowanie artykułów specjalistycznych, treści branżowych czy unikalnych opisów, poświęć agencji odrobinę swojego cennego czasu.

Nie wiesz, jak współpracować z agencją copywritingu? Pamiętaj o tym, że nawet najbardziej szczegółowa analiza SEO nie zastąpi Twoich wskazówek, dotyczących:

  • specyfiki Twoich klientów (ich potrzeb, problemów),
  • działań konkurencji, o których wiesz,
  • korzyści, jakie daje klientom Twój produkt lub usługa.

Są to bardzo ważne informacje, dzięki którym dobry copywriter może sprawnie przygotować wartościowy, merytoryczny i, co najważniejsze – przekonujący content.

Krok 3: ustalcie stawki i terminy płatności

Zastanawiasz się, jak współpracować z agencją copywritingu? Masz już wzór umowy i wiesz, ile i jakie treści chcesz zlecić. Co dalej? Starannie wylicz swój budżet i czekaj na wycenę agencji. Firmy copywriterskie mają różne systemy oferowania. Jedni wyliczają stawkę za ilość znaków ze spacjami (1000 zzs), stałą obsługę w ramach pakietu, roboczogodziny, inni zaś preferują rozliczenie od sztuki: artykułu, wpisu, treści zakładki do stron.

Po zaakceptowaniu kosztów usługi copywriterskiej ustal z agencją terminy płatności. Zwróć uwagę na to, że rozliczenie powinno mieć miejsce dopiero po wykonaniu zlecenia. Co to znaczy w praktyce? Jeśli warunki umowy nie stanowią inaczej, zlecenie można uznać za wykonane, jeśli agencja dostarczyła tekst w terminie, a Ty go akceptujesz.

Współpraca oparta na obustronnym zaufaniu

Kiedy powierzasz pisanie treści copywriterom z firmy zewnętrznej, oczekujesz najwyższej jakości materiałów. Chcesz zaufać specjalistom i wierzysz, że dysponują oni wiedzą na temat zasad poprawnej polszczyzny, czy reguł SEO. Po drugiej stronie masz copywritera, któremu również zależy na tym, by stworzyć atrakcyjną treść. Wasza współpraca uda się pod warunkiem, że nie przekroczycie swoich kompetencji. Co to znaczy i jak współpracować z agencją copywritingu?

Zanim tekst trafi na Twoją skrzynkę mailową lub zostanie umieszczony w chmurze, przechodzi w agencji proces weryfikacji i korekty. Twoim zadaniem jest ocena jakości i wiarygodności treści z perspektywy eksperta danej branży. Jeśli narzucisz copywriterowi nowy styl pisania lub całkowicie zmienisz swoją koncepcję po zaakceptowaniu jego artykułów, będzie Wam trudniej dojść do porozumienia. W ostateczności agencja przekaże zlecenie innemu copywriterowi, co wydłuży czas realizacji.

Prawo do korekty i poprawek: do ilu razy sztuka?

Kiedy nawiązujesz współpracę z agencją copywriterską, liczysz na to, że otrzymasz świetne teksty, gotowe do opublikowania w internecie. Większość treści wymaga jednak dalszej obróbki. Kto ma się tym zająć? To właśnie Tobie – zleceniodawcy przysługuje święte prawo zgłaszania wszelkich poprawek oraz sugestii. Ile razy możesz zgłosić poprawki do tekstu? To zależy. Wiele firm zezwala na jedną lub dwie korekty w cenie. Każda kolejna poprawka wiąże się zaś z dodatkową opłatą.

Copywriterzy nie zrobią korekty za każdym razem, gdy sobie tego zażyczysz. Ilość dopuszczalnych poprawek i zmian ustalcie z agencją na samym początku współpracy. Jest to dobra praktyka, która przyczynia się do tego, że obie strony szanują swój czas. Ty w jednym mailu wskazujesz, co warto zmienić w treści, a agencja modyfikuje content tak, by w pełni spełniał on Twoje oczekiwania i wpisywał w strategię Twojego biznesu.

Szybkie pytanie i szybka odpowiedź – podstawa efektywnej współpracy

Zasada: szybkie pytania i szybkie odpowiedzi to jedna z kluczowych zasad, jak współpracować z agencją copywritingu. Pamiętaj, że w dzisiejszym świecie nic nie ma wartości większej niż informacja. Co zyskujesz, dzieląc się swoją wiedzą z copywriterem:

  • dajesz mu flow – pozytywny bodziec do działania,
  • w zamian otrzymujesz wysokiej jakości content,
  • oszczędzasz czas – nie musisz zlecać korekty treści.

Każda branża ma swoją specyfikę, dlatego w trakcie pisania artykułów lub wpisów copywriter może mieć różne wątpliwości i pytania. Pomóż mu stworzyć dobry tekst i na bieżąco udzielaj potrzebnych informacji. Czasami jedna, krótka rozmowa telefoniczna lub wymiana maili pomiędzy Twoją firmą a agencją copywriterską mogą przynieść fantastyczne rezultaty i bezbłędne teksty-petardy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!