Jak zoptymalizować bloga pod SEO

Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO

Dokonana optymalizacja bloga pod kątem SEO pozwala dotrzeć do większej ilości odbiorców. Zwiększenie widoczności może wpłynąć na sukces strony internetowej. Mimo, że „optymalizacja witryny” brzmi skomplikowanie, istnieje wiele prostych sposobów, by tworzyć skuteczne teksty SEO. W artykule podpowiemy jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO, to szerokie zagadnienie i pewnie można na ten temat będzie napisać dużo więcej.

Treść

Nie bez powodu słowo „treściwy” zawiera wyraz „treść”. To najważniejsza cecha charakteryzująca tekst. Każdy powinien spełniać jakąś funkcję – np. informować, nakłaniać, uświadamiać lub bawić. Tworząc blog, należy zastanowić się nad jego celem, a dopiero później przystąpić do tworzenia. Treść powinna być zrozumiała dla odbiorcy – dużo bardziej sprawdzi się prosty, poprawny i merytoryczny tekst, niż publikacja „najeżona”  specjalistycznym nazewnictwem. Nawet blogi branżowe, od których wymaga się takich treści, można prowadzić tak, by wyjaśnić wszystkie zawiłości przeciętnemu użytkownikowi. Narzędziem, które pomoże sprawdzić przystępność tekstu może być np. https://www.semstorm.com/ lub  http://www.logios.pl/.

Teksty SEO powinny zawierać odpowiednie słowa/frazy kluczowe, które stanowią odpowiedź na zapytania internautów. Elementy te powinny być umiejętnie wplecione w treść – tak, aby wyglądały naturalnie. Pomysłowi na tekst powinno towarzyszyć sprawdzenie, w jaki sposób pytają o to odbiorcy. W przypadku braku pomysłu, z pomocą przychodzą generatory słów kluczowych, które podpowiadają, jakie trendy panują w wyszukiwarkach. Oto niektóre z nich:

  • Free Keyword Niche Finder – wyszukuje, segmentuje i zestawia niszowe słowa kluczowe.
  • Answer The Public – narzędzie, które analizuje i przedstawia zapytania internautów.
  • Google Trends – pokazuje zainteresowanie daną frazą/słowem w określonym czasie.
  • Ubersuggest – https://ubersuggest.io/
  • Keywordtool – https://keywordtool.io/

Elementy dodatkowe – co uzupełnia i uatrakcyjnia teksty SEO

Grafika – jej rozmiar (w pixelach) i waga (w kilobajtach) powinien być dostosowany do oczekiwań przeglądarek, by nie przedłużać czasu ładowania. Przeciętny internauta jest zniecierpliwiony już po kilku chwilach, dlatego należy zadbać o sprawne działanie i przejrzystość witryny. Grafika powinna być odpowiednio opisana. Powinna zawierać Tytuł i Alt tag – nie zaniedbuj tego, taki zabieg zwiększa widoczność strony (generuje dodatkowe wyszukiwania, np. w grafice Google). Ozdabiając treść grafiką należy wybrać jeden format, w którym obrazy będą się wyświetlać (np. jpg, png, svg czy prawie doskonały webp).

Tagi – czyli słowa/zwroty podsumowujące cały tekst. Porządkują treści według kategorii i tagu, ułatwiając odbiorcy dotarcie do pożądanych treści. Tagi to nie są słowa kluczowe, staraj się nie powtarzać słów kluczowych w tagach.

Tytuł wpisu

Tytuł wpisu na blogu stanowi krótkie, treściwe podsumowanie całego tekstu. Jest pierwszym elementem, który zauważa odbiorca. Musi więc przyciągać uwagę – „krzyczeć”, zachęcać do przeczytania całości, nabijać kliknięcia. Aby skutecznie spełniał swoje zadanie, musi spełniać określone wymagania. Dlatego dobry tytuł jest:

Zrozumiały – każda treść powinna być tworzona z myślą o czytelniku. Twórca musi więc dostosować ją do poziomu przeciętnego internauty. Tytuł naszpikowany fachowym nazewnictwem może brzmi profesjonalnie, lecz nie przyciągnie uwagi większej ilości osób.

Naturalny – powinien być odpowiedzią na zapytanie użytkownika i brzmieć jak swobodna wypowiedź. Zabawa w upychanie jak największej ilości słów kluczowych w tytuł jest nieopłacalna – zostanie uznana za spam i „strącona” z wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Intrygujący – ale nie przekłamujący. Należy zadbać o ciekawy tytuł zachęcający do przeczytania treści. Nie wolno jednak dopuścić, by użytkownik rozczarował się przez obiecujący tytuł i niezwiązaną z nim treść.

Poprawny – zgodny z zasadami interpunkcji i ortografii. Tytuł stanowi wizytówkę całego tekstu, ważne jest więc, by wywoływał dobre wrażenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!