Jeżeli posiadamy pewną usługę lub produkt, powinno zależeć nam na tym, aby skłonić konsumenta do jego nabycia; niestety nie jest to proste zadanie, głównie przez ogromną konkurencję na rynku. Możemy jednak osiągnąć nad nią przewagę za sprawą landing page, czyli fachowo przygotowanej strony docelowej. 

Czym jest landing page? 

To samodzielna strona internetowa, co oznacza, że nie stanowi ona elementu określonej strony głównej. Poświęcona jest w całości danemu produktowi lub usłudze, wykorzystuje się ją najczęściej jako element kampanii reklamowej czy marketingowej. 

Landing page ma jeden, nadrzędny cel – przyciągnąć uwagę i skłonić użytkownika do podjęcia pożądanej akcji. Odbywa się to poprzez tzw. „Call to action” (CTA), o którym więcej informacji znajdziesz w dalszej części artykułu. 

Dobrze przygotowana strona docelowa powinna wyróżniać się nie tylko atrakcyjną oprawą graficzną, np. infografikami, ale również wyjątkową treścią, która tworzy wokół produktu/usługi pewną porywającą historię. Dodatkowo, tekst powinien zawierać wyszczególnione najważniejsze informacje oraz tytuł i nagłówki – umożliwi to natychmiastowe ukierunkowanie użytkownika na to, co stanowi sedno naszej oferty. 

Landing page a zwiększenie sprzedaży 

Posiadając świetną usługę lub towar, umiejętnie przygotowany landing page będzie swego rodzaju dźwignią, generującą Twoją sprzedaż. Jeśli do tego dodamy również aspekt wizualny, strona docelowa wygląda w oczach konsumenta bardziej wiarygodnie, a co za tym idzie, wzrasta prawdopodobieństwo, że podejmie on oczekiwaną przez Ciebie akcję. 

Strona docelowa, w przeciwieństwie do strony głównej, jest bardzo prosta w budowie – zawiera najbardziej potrzebne z punktu widzenia użytkownika informacje o usłudze, ponadto zachęca potencjalnych klientów do bezzwłocznego skorzystania z niej. 

W przypadku, gdy chcemy za jej pomocą generować większą sprzedaż, powinniśmy skupić swoją uwagę właśnie na potencjalnych konsumentach – dzięki specjalnie przygotowanym formularzom kontaktowym będziesz mógł monitorować ich zachowania, przez co jeszcze lepiej dopasujesz do nich swoją ofertę. Dobrze przygotowane teksty na landing page przynoszą korzyści firmie. Przyciągają one uwagę klienta oraz zachęcają do skorzystania z usług, które oferuje marka.  

Nasze wieloletnie doświadczenie i zdobyta wiedza pozwalają nam tworzyć skuteczne treści, które angażują odbiorców.  

Czy warto umieszczać opinie klientów na Landing Page? 

Konsumenci kierują się w znacznej mierze opiniami – jeżeli zobaczą, że inni, podobni im użytkownicy znaleźli już w Twojej ofercie to, czego szukali, będą bardziej skłonni do skorzystania z Twojej oferty. Nie wahaj się zatem dołączyć do swojej usługi/produktu pozytywnych recenzji, a jeśli to możliwe, pokaż swoim potencjalnym klientom twarze i nazwiska ludzi, których zaufania nie zawiodłeś. Działa to na użytkowników o wiele bardziej zachęcająco wraz z opisem oferty, niż miałoby to miejsce w przypadku samego opisu. 

Co bardziej istotne, jeśli Twoi nowi użytkownicy natrafią wśród recenzji na osoby, które są do nich podobne np. z racji wieku lub wykonywanego zawodu, z większym prawdopodobieństwem skorzystają z Twojej oferty. 

Jeżeli nadal masz wątpliwości co do znaczenia pozytywnych opinii, możesz bardzo łatwo przekonać się o ich skuteczności – wystarczy, że przetestujesz i porównasz swoją sprzedaż, gdy przy Twojej usłudze nie ma żadnych opinii ze stroną, na której takie recenzje są widoczne. 

Nie zapomnij o CTA na Landing Page 

CTA to prawdziwe „crème de la crème” strony docelowej. Zależy Ci na tym, aby użytkownik skorzystał z Twojej propozycji i zakupił Twój produkt? Kluczową kwestią jest tu widoczność przycisku CTA – powinien on natychmiast rzucać się w oczy. Dlatego wezwanie do działania musi wyróżniać się wyrazistym kolorem, który współgra z kolorem całej strony oraz na tyle dużą czcionką, aby równie dobrze widoczny dla użytkownika był skierowany do niego przekaz. 

Dobrą praktyką w przypadku CTA jest niestosowanie wyrażeń sugerujących, że użytkownik musi jeszcze się z czymś zapoznać lub coś zrobić, a więc, że „to jeszcze nie koniec”. CTA ma na celu domknięcie pozytywnego wrażenia, jakie on odniósł, dlatego najlepiej jest, gdy wyraża się ono w formie krótkiej acz konkretnej zachęty do określonego działania, np. „zarejestruj się”, „dołącz”, „rozpocznij darmowy okres próbny”, dającego użytkownikowi poczucie, że dotarł do mety, gdzie czeka już na niego „nagroda”. 

Podsumowanie 

Dzięki landing page masz możliwość: 

  • wygenerowania większych przychodów lub zysków, 
  • skierowania swojej oferty wyłącznie do określonego targetu klientów, 
  • pokierowania użytkowników we właściwe miejsce, jeśli szukają informacji na temat danego produktu/usługi, 
  • skłonienia konsumentów do podjęcia konkretnego działania, na którym Ci zależy, 
  • zwiększenia swojej wiarygodności i renomy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!