W pierwszej części naszego wpisu pisaliśmy o tym, jak ważne jest budowanie dobrego wizerunku pod względem wizualnym bloga, o aktualizacjach wpisów, które generują ruch, jak również o sposobie i możliwościach komunikowania się z czytelnikami, również poza blogiem. W tym wpisie dowiecie się jak budować wartościowy content, połączony z reklamą.

Najważniejszy jest content!

Pamiętaj, że blog jest miejscem w którym odwiedzający pojawiają się dla jego treści. Najważniejszym więc aspektem o jakim należy nie tylko zawsze pamiętać, ale przede wszystkim nigdy nie zapominać, to właśnie content! Bez jego wysokiej jakości, żadne starania wokół promocji bloga, nie dadzą żadnych rezultatów.

Warto pamiętać o kilku istotnych zasadach podczas tworzenia treści:

Nie przynudzaj – wdawanie się w zawiłości procedur w Twojej firmie z pewnością będą ciekawe, jednak dla nikłego procenta czytelników. Warto więc tworzone treści kontrolować i starać się spojrzeć na nią nieco krytycznym okiem, co prowadzi do następnego punktu:

Twórz to, co sam chciałbyś przeczytać – to zasada, która sprawdzi się w każdego rodzaju bloga – pozwala na szersze spojrzenie na poruszane tematy, jak również sposób ich przedstawienia.

Systematyczność – jest bardzo ważna. W przypadku dużej ilości czytelników, systematyczne prezentowanie treści pozwala na ich utrzymanie. W odniesieniu do mniejszej ilości sprawia, że zaczynają oni chętniej i częściej (!) odwiedzać Twoją domenę.

Nie zdradzaj za dużo – blog firmowy posiada pewne obostrzenia w stosunku do treści. Jeśli opisujesz pewne procesy i zależności, warto zastanowić się, które informacje warto, a których nawet nie powinno się ujawniać. Tak samo jest w przypadku opisu usług – rzetelne informacja jest dobra, jednak zbyt obszerna może doprowadzić do podejrzenia przez konkurencję pewnych procesów lub zniechęcić potencjalnych klientów. Przy bezpośrednim zapytaniu, zawsze możesz podyskutować z przyszłym klientem, wynegocjować dla niego lepsze warunki. Gdy otrzymuje on pełen pakiet informacji, nie musi się kontaktować z firmą – sam dokonuje oceny, która będąc chłodną analizą może być potraktowana bezosobowo.

Reklamuj, ale nie nachalnie – wszyscy wiedzą po co powstają blogi firmowe – by stać się tanią i efektywną formą reklamy firmy. To platforma, która jest wykorzystywana przez i na użytek przedsiębiorstwa, dlatego reklama jest tu jak najbardziej dozwolona. Pamiętaj jednak, że jej nadmiar może przesłonić wartościową treść, tym samym zniechęcając czytelnika. Wspominaj o produkcie czy usłudze przy okazji czegoś, nie pisz bezpośrednio tylko o nim. Oczywiście dopuszczalne jest tworzenie wpisów całkowicie poświęconych nowym usługom, jednak staraj się nie robić tego zbyt często.

Pisz poprawnie – blog firmowy jest niewątpliwie wizytówką firmy. Nie jest to więc miejsce na różnego rodzaju pomyłki, błędy, niedociągnięcia. Prezentowanie najwyższego poziomu językowego jest zasadą od której nie ma ulg i odstępstw.

Trochę luzu – na blogu powinien jak najbardziej pojawić się firmowy szyk i elegancja, jednak wpisy o nieco luźniejszym charakterze powinny się również pojawiać. Będą one dobrą odskocznią od sztywnych ram, a ponadto staną się ciekawym smaczkiem dla stałych czytelników.

Podsumowanie

Blog firmowy to wspaniała platforma do tworzenia wartościowych treści związanych z firmą, jednak nieumiejętnie prowadzona może przynieść więcej szkód, aniżeli korzyści. Pamiętaj, że możesz działać według opisanego wyżej schematu, jednak może się okazać, że najlepszym sposobem na umiejętne prowadzenie bloga jest po prostu praktyka i wypracowanie własnych metod.

Autor: Dorota Magoń

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!