skuteczna sprzedaż online

Prowadź dialog z klientem – skuteczna sprzedaż online

Sprzedaż online zyskuje stale coraz większą popularność. Ludzie zamknięci w czterech ścianach korzystają z wolnego czasu i kupują przez Internet. To dobry czas dla sprzedawców – warto go wykorzystać i udoskonalić ofertę w swoim sklepie internetowym. Skuteczna strategia marketingowa skupia się nie tylko na nadawcy komunikatu reklamowego, ale także na odbiorcy. Skuteczna sprzedaż online to dialog z klientem.

Rola nadawcy

Nie bez znaczenia jest to, co producent ma do zaoferowania i w jaki sposób to robi. Przed dokonaniem zakupu internauci często poszukują bowiem informacji na temat produktu. Warto więc dostarczyć je w atrakcyjny sposób. Od wyglądu sklepu internetowego, a także od jakości i dostępności treści na temat produktu zależy sukces sprzedaży online. Warto więc zadbać o:

  • Unikalne treści – mimo, że to czasochłonne i pracochłonne, należy samodzielnie (lub z pomocą zatrudnionych copywriterów) sporządzać teksty. Przykładowo, każdy produkt wymaga odrębnego opisu produktu w sklepie internetowym. Wpis z „gotowcem” skopiowanym np. ze strony producenta jest wychwytywany przez algorytmy i degradowany w wynikach wyszukiwania.
  • Odpowiednią dystrybucję – czyli dostosowanie kanałów komunikacji do odpowiednich odbiorców. W parze z wartościowymi, oryginalnymi treściami powinna iść przemyślana dystrybucja. Przykładowo, wyświetlanie reklam zakładów mięsnych na blogu poświęconemu kuchni wegetariańskiej z pewnością nie przyniesie zamierzonych efektów.
  • Personalizację – o której nieco więcej znajdziesz w poprzednim wpisie: (zobacz jak personalizować treść)
  • Optymalizację – czyli dostosowanie elementów strony (takich jak grafika, treść, kod) pod kątem wyszukiwarek. Ten zabieg m.in. znacznie usprawnia działanie strony, zmniejszając liczbę niezadowolonych potencjalnych klientów, zniecierpliwionych długim ładowaniem strony.

 

  • Wygląd i intuicyjność strony – mówi się, że nie warto oceniać książki po okładce. W rzeczywistości nawet najlepszy tekst nie zostanie przeczytany (a co za tym idzie – produkt nie zostanie kupiony) na nieestetycznej i trudnej w obsłudze witrynie.

 

Rola odbiorcy

Skuteczna strategia sprzedażowa powinna stawiać na dwustronną komunikację z klientem. Dla producenta powinno być ważne nie tylko sporządzenie skutecznej oferty, ale także otrzymanie informacji zwrotnej. Opinia klienta może bowiem przerodzić się w reklamę lub, w przypadku niezadowolenia z produktu, antyreklamę. Warto więc zadbać, by doświadczenia konsumenta związane z marką były jak najlepsze, a jeżeli nie są, naprawić je zainteresowaniem i chęcią pomocy. Negatywna ocena wygląda „lepiej”, kiedy producent na nią odpowiada i proponuje rozwiązanie problemu (rabat, wymiana wadliwego towaru, naprawa usterki). Dialog z konsumentem wpływa na postrzeganie firmy przez innych użytkowników, którzy często sugerują się opinią innych i zaglądają do sekcji z ocenami przed zakupem. Oto przykład:

Skuteczna sprzedaż online

Negatywna ocena może zniszczyć wizerunek przedsiębiorstwa. Nie znając sytuacji, inni klienci mogliby zrazić się i zrezygnować ze skorzystania z oferowanych usług. Odpowiedź właściciela restauracji wyjaśnia kontekst i „przywraca twarz” firmy.

Skuteczna sprzedaż online

Źródło: https://kwejk.pl/przegladaj/3548979/0/troche-zenada.html

Jak widać, zarówno odbiorca, jak i nadawca mogą przyczynić się do wzrostu (lub spadku) skuteczności sprzedaży w Internecie. Pozytywny wizerunek, dobra, atrakcyjnie przedstawiona oferta i odpowiednio przygotowany (zoptymalizowany) sklep online to klucz do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!